NIŠTA OD „ZELENE VOŽNJE“? Tri godine zaredom raste potrošnja benzina u Nemačkoj
Potrošnja benzina u Nemačkoj porasla je treću godinu zaredom u 2023. To je prema zvaničnim podacima o mineralnim uljima Savezne kancelarije za privredu i kontrolu izvoza (BAFA).
Prema podacima, domaće isporuke benzina, prošle godine su iznosile 17,3 miliona tona. To je 416.000 tona više nego prethodne godine. U poređenju s najnižom tačkom povezanom s koronavirusom 2020., to je povećanje od gotovo 1,1 milion tona.
U godinama pre pandemije koronavirusa potrošnja benzina bila je u trendu pada – još 2010. iznosila je 19,6 miliona tona. Osim toga, poslednjih godina je značajno porastao i broj električnih automobila na nemačkim cestama – na kraju godine bilo ih je 1,4 miliona, piše Seebiz.
U međuvremenu, isporuke dizelskih automobila nastavile su da padaju. Međutim, podaci o potrošnji ovde uglavnom su posledica saobraćanja kamiona i zato daleko više zavise od ekonomije nego podaci za benzin.
Savezna agencija za okolinu pripisuje veću potrošnju goriva prvenstveno povećanju broja pređenih kilometara prošle godine. To je bilo iznad brojki za 2022. za laki laki saobraćaj – to jest isključujući kamione, autobuse i slično – iako je još uvek znatno ispod 2019. godine, pokazuju brojke Saveznog instituta za istraživanje autoputeva.
Institut Ifo sa sedištem u Minhenu vidi nekoliko mogućih činilaca za razvoj, uključujući povećanje obima prometa. Osim toga, prelazak sa dizela na benzince kao rezultat zabrane vožnje i smanjene finansijske prednosti dizel vozila mogao bi imati značajan učinak.
Ekonomski istraživači takođe kažu da sada ima više težih automobila sa benzinskim motorima.
ADAC ovakav razvoj događaja objašnjava sve većim brojem registrovanih automobila s benzinskim motorima. Među njih treba ubrojati i većinu hibridnih vozila.
Automobili s benzinskim motorima takođe dominiraju novim registracijama – uključujući hibride – a novi automobili uglavnom imaju veću kilometražu, što na kraju dovodi do veće ukupne potrošnje goriva.
Paralelno s porastom prodaje benzina, nastavio se i drugi trend: 2023. godine nekoliko centi jeftiniji Super E10 po prvi put čini više od četvrtine prodaje benzina s 25,9 odsto. U 2022. godini još je iznosio 23,7 odsto, pre pet godina 13,7 odsto. E10 može da sadrži do 10 odsto biogoriva.
Podaci o domaćim isporukama zabeleženi u statistici BAFA ne odražavaju direktno prodaju benzina na benzinskim stanicama, već uglavnom isporuke tamo. Međutim, kada se posmatra kroz duža razdoblja kao što je godina, to omogućuje izvlačenje zaključaka o potrošnji.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.