KAKVA GREŠKA! Uložili su 258 miliona evra u vozove koji ne mogu da prođu kroz tunel – suviše su veliki (FOTO)
Usledio je talas otpuštanja na španskim železnicama, nakon što su lokalne novine „El Comercio” krajem prošlog meseca otkrile grešku.
Tada su dva šefa transporta otpuštena – jedan od direktora Renfea (nacionalna španska železnička kompanija) i Adifov šef inspekcije i pružne tehnologije. Španija je potrošila 258 miliona evra ( ue medijima se pominje i nešto manja suma, 230 milione evra) na vozove koji su preveliki da prođu kroz tunele njene železničke mreže.
Nacionalna španska železnička kompanija Renfe je 2020. godine naručila 31 prigradski voz. Oni bi trebalo da zamene zastareli vozni park u slabo povezanim severnim autonomnim regijama Asturije i Kantabrije.
To je planirano za kraj 2024. godine, ali obnova voznog parka će sada verovatno biti odložena bar do 2026. godine. Takođe se pokazalo da je proizvođač, baskijski CAF, upozorio na grešku još u martu 2021. godine, prenosi Juronjuz.
Spain spends £230MILLION on new trains… only to find they're too big to fit through tunnels
https://t.co/gsmeBmzsaj— GB News (@GBNEWS) February 8, 2023
Kako prenosi El Diario Montanjes, predsednik regije Kantabrija Migel Angel Revilja nazvao je incident „neopisivom greškom“, dodavši da „glave moraju da lete“.
Različite strane igrale su ulogu u fijasku, uključujući Renfe, direktora železničke infrastrukture Adifa, proizvođača vozila CAF i Državnu agenciju za sigurnost železnice (AESF).
Izgrađena u 19. veku, železnička mreža regije preseca planinski pejzaž. Stoga postoje različite veličine tunela koje nisu u skladu sa standardnim modernim dimenzijama.
Nakon što je CAF-u potpisao ugovor o proizvodnji, Renfe je tvrdio da su osigurali merenja na temelju specifikacija infrastrukture koje je dostavio Adif. CAF je, ipak, naknadno upozorio da te specifikacije možda i nisu tačne, prenosi hrvatski Tportal.
Vozovi su još uvek u fazi projektovanja, nisu proizvedeni. Iako ta činjenica minimalizira trošak velike greške, celi dugotrajni proces će morati da bude ponovljen, što će značajno odložiti izgradnju vozova.