BMW, MOLIM TE, NE KRADI! Posle besa mušterija, odustaju od naplate grejanja sedišta
Mnogo je negativnih reakcija u javnosti prošle godine izazvala odluka BMW-a da počnu da naplaćuju pretplatu na razne dodatke u svojim novim automobilima. Ideja im je bila korisnicima prodaju bogato opremljene automobile, a zatim ih navuku na mesečnu pretplatu, u sklopu koje bi plaćali razne opcije.
Najčešće su se po medijima tako pojavljivale kritike pretplate za zagrejana sedišta, ali bilo je tu još drugih naplatnih opcija. BMW je naplaćivao korišćenje ugrađene komandne table, automatsko paljenje i gašenje dugih svetala, grejanje volana ili (jedino donekle opravdano) korišćenje sistema poluautonomne vožnje. Cene pretplata bile su od deset, pa sve do pedeset dolara (zagrejana sedišta trebalo je platiti, recimo, 18 dolara mesečno) a višegodišnjom pretplatom moglo ponešto i uštedeti, piše Autonet.
Međutim, nezadovoljstvo kupaca bilo je preveliko, što je sada dovelo do promene poslovne politike. Član uprave BMW-a za prodaju i marketing Pieter Nota potvrdio je da oni više neće tražiti dodatno plaćanje za funkcije koje su već ugrađene u automobile. Kontroverzna praksa nije dobro “sela” kupcima, koji su imali osećaj da moraju za istu stvar da plate dvostruko. Iako su u bavarskoj kompaniji to tumačili kao “pružanje dodatnih usluga uz mogućnost naknadne aktivacije”, tržište taj narativ nije prihvatilo. Zagrejana sedišta i drugi dodaci sada se ugrađuju i aktiviraju samo u fabrici, ako ih kupac prilikom narudžbine vozila odabere.
BMW ipak ne odustaje od dodatne naplate baš svega. Softverske usluge koje zahtevaju preuzimanje dodatnih pogodnosti (primera radi, sistema za automatsko parkiranje) dobro su prihvaćene, a kupcima je prihvatljivo da plate za njihovu naknadnu kupovinu. Na to će se, kaže Nota, u BMW-u od sada fokusirati.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- BMW
- naplata usluga
- sedište