SVE JE POČELO PRODAJOM JEDNE (UKRADENE) KRAVE Ovako je, iz teške nemaštine, stvorena imperija zvana Hyundai
Nekad je jako korisno pobeći od kuće, i to više puta. Pogotovo ako imate njuh za biznis i nekim čudom se zovete Čang Džu-Jang. „Ništa nije nemoguće ako razbiješ kalup” – ovo je bio slogan Čang Džu-Janga, osnivača marke Hyundai. Čang je bio najstariji od sedmoro dece i od rođenja je bio predodređen da preuzme skromnu porodičnu farmu od svojih roditelja. Međutim, od malih nogu pokazivao je buntovnički i nekonformistički karakter, i nikada se nije pomirio s time da ostatak života provede radeći u polju.
Nakon što je više puta i bezuspešno pokušavao da napusti svoj dom, treći put je uspeo da se osamostali 1935. i otputuje, tako što je prodao očevu (najverovatnije ukradenu) kravu. Upravo to mu je pružilo priliku da se upusti u svoju avanturu, a svoju inspiraciju crpeo je iz biografije predsednika SAD-a Abrahama Linkolna, kojem se diveo i koji je takođe bio skromnog porekla. Promenio je više poslova, radio je u fabrici sirupa i kao dostavljač hrane za prodavnicu pirinča. Vlasnik te prodavnice se razboleo i ostavio mu trgovinu na upravljanje, pa je Jang već sa 22 godine imao sopstveni biznis. Prodavnica je posle nekog vremena bankrotirala, ali Jang nije odustao – štedeo je pare, koliko je mogao, čak se jedno vreme vratio u rodno selo, i čekao pravu priliku.
A priliku je video u rastućem poslu sa automobilima, pa je u Seulu 1941. godine nije otvorio sopstvenu automehaničarsku radionicu koja je ubrzo osvajila kupce svojom brzinom i kvalitetom rada.
Chung ju-yung was born in a small North Korean village in 1915.
His parents were poor farmers.
His dad grew rice while his mom ran the household and raised silkworms for extra money.
(the original side hustler!) pic.twitter.com/zYyNrXGHTM
— Chris Hladczuk (@chrishlad) May 19, 2021
Već 1947, sa početnih 20 radnika, posao je narastao na 70, a onda je Čang Džu-Jang napravio još jedan korak i stvorio kompanija Hyundai Group, ime koje je nastalo od tri korejske reči – hyun, što znači moderan, i dai, što znači era ili generacija. Pristup stalnih inovacija i želja za boljom budućnošću od tada su glavna pokretačka snaga brenda. Konačan podsticaj za korejskog proizvođača došao je 1967. s osnivanjem Hyundai Motor Company i otvaranjem fabrike Ulsan, koja je vremenom postala najveća na svetu. Ova superfabrika ima proizvodni kapacitet od 1,6 miliona vozila godišnje, a njena specifičnost je kontrola celog logističkog lanca. Hyundai tamo ima sopstvenu livnicu čelika, ali i brodsku flotu (Hyundai Glovis) za distribuciju svojih automobila širom sveta.
Uvek svestan svog porekla Čang Džu-Jang je pre smrti 2001. godine donirao 1.001 kravu severnokorejskoj državi za borbu protiv gladi. Osećaj bratstva, koji ga je pratio tokom života, želeo je da prenese i na sam Hyundaijev logo, stilizovano H, koje u svom najnovijem dizajnu takođe sugeriše rukovanje dve osobe.
Jang je umro u 85. godini života. Imao je 11-oro dece – 8 sinova i 3 ćerke.