STRATEGIJE KOJE OTVARAJU PUT KA USPEŠNOM PREDUZETNIŠTVU Fokus na ciljeve ključ opstanka na tržištu
U današnjoj poslovnoj klimi koja se stalno menja, preduzetnik može lako postati preopterećen. Od vitalnog je značaja, međutim, da ostanete fokusirani na svoje ciljeve kompanije.
Čak i sa čvrstom strategijom, svaki preduzetnik treba da uradi ovih šest stvari da bi otvorio put ka uspehu:
1. Proučite konkurenciju
Kao preduzetnik, morate da znate ko su vam konkurenti. Takođe bi trebalo da razumete konkurentski proizvod ili uslugu koja se nudi.
Ovo znanje će vam pomoći da bolje plasirate svoj proizvod ili uslugu kako biste se istakli, možda čak i koristeći slabosti konkurencije u svoju korist.
2. Sačuvajte gotovinu bez obzira koliko je posao dobar
Iskreno rečeno, živite što jeftinije.
Preduzetnici bi trebalo da budu što konzervativniji sa svojim novcem da bi mogli da se izbore sa bilo kojim lošim zakrpom koja se pojavi. Očuvanje nekoliko meseci operativnih troškova u banci pomoći će vam da preživite većinu nepredviđenih okolnosti.
3. Istražite nove proizvode i usluge
Shvatite nove proizvode ili usluge na horizontu koji bi mogli da poboljšaju poslovanje vaše kompanije.
Uradi svoj domaći zadatak. Da li iskorištavate sve prednosti tehnologije koje nudi? Postoji li aplikacija koja bi vam mogla pomoći da efikasnije upravljate svojim vremenom ili usluga koja vam omogućava da delegirate obične zadatke da biste oslobodili više vremena za prioritetne projekte?
4. Nemojte se u početku baviti velikim tržištima
Izbegavajte širenje na velika tržišta u početnim fazama. Razmišljanje „ako možemo da zauzmemo samo 1 odsto Kine“ moglo bi se pretvoriti u grešku. Niche marketing može biti izuzetno isplativ ako imate na umu tri stvari:
Ispunite jedinstvene potrebe tržišta nudeći nešto novo i ubedljivo. Govorite jezikom tržišta i razumejte njegove vruće tastere.
Vaš jezik treba da bude usklađen sa tom nišom čak i za manje aspekte marketinške kampanje kao što je slogan kompanije.
5. Slušajte povratne informacije kupaca i prilagodite se
Prodavci znaju izreku „uvek se zatvaraj“, na koju se poziva akronim „ABC“ (Always Be Closing). Preduzetnici takođe imaju i akronim: Uvek se prilagođavaj ili ABA.
Ali preduzetnici mogu da evoluiraju svoje poslovanje samo kada slušaju povratne informacije kupaca. Možda ne znači mnogo ako se jednom kupcu ne sviđa vaš proizvod, ali ako je to tačno za mnoge od njih i zahtevaju drugu funkciju, slušajte i budite spremni da se prilagodite. Bilo da prilagođavate svoj marketinški plan, pojednostavljujete proizvod ili reagujući na nove trendove, obratite pažnju na povratne informacije kupaca. Budite svi uši.
6. Odgovorite na promenu
U poslovanju promena je neizbežna i oni koji su sposobni da odgovore su fleksibilni i raznovrsni.
Preduzetnik mora biti spreman da prihvati promene i prilagodi poslovanje u skladu sa tim. Biti fleksibilan. Ako je promena u vašem proizvodu ili usluzi garantovana, nemojte biti ostavljeni. Shvatite od početka da tamo gde ste verovatno neće biti tamo gde ćete završiti. Nedostatak prilagodljivosti može dovesti do gubitka kupaca, profita, pa čak i poslovnog neuspeha.
Kao preduzetnik, shvatite da se svet brzo razvija. Čak i kompanija osnovana pre godinu dana mogla bi da promeni svet danas.
Da, svet obično hvali velike igrače kao što su Bil Gejts i Opra Vinfri. Ipak, u igri ima mesta za sve. Preduzetništvo na tržištima u razvoju moglo bi vrlo lako biti glavni faktor u povratku snažne globalne ekonomije. Zašto ne biste mogli da budete deo te promene?