MOGU I ŽENE DA SE PRIJAVE Više od 20.000 praznih mesta u Srbiji, a plata je 1.000 evra
Srbiji nedostaje 20.000 profesionalnih vozača i teško da će u narednih pet godina problem biti ublažen, izjavio je izvršni direktor Udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ Goran Aleksić.
– Hiljadu vozača treba da dođe iz srednjih stručnih škola, a tri hiljade iz sistema iz društva kroz Centre za stručnu profesionalnu kompetenciju – rekao je on.
Naveo je da novim zakonom snižena starosna granica samo za one koji prođu izuzetno kvalitetnu obuku.
– I oni će do pune starosne granice – vozači kamiona do 21 godine, a autobusa do 24, moći da rade samo u nacionalnom saobraćaju – istakao je Aleksić i naveo da tu kvalitetnu obuku kreira Agencija za bezbednost saobraćaja.
Prema njegovim rečima, u Srbiji sada postoji 26 centara za stručnu profesionalnu kompetenciju.
TRAŽE 400 RADNIKA DANAS Šansa za posao u Šapcu, potrebni građevinci, vozači, trgovci…
– Mislimo da ćemo vrlo brzo imati više od 60 čime će biti pokrivena cela Srbija. Ranije je obuka trajala sedam sati teoretske nastave i 15 sati vožnje u autoškoli. Sad traje 140 sati, to je temeljna obuka koja uči mlade kako se vozi u krivini, po kiši, uzbrdo, nizbrdo, kako se održava vozilo – objasnio je on.
Transportna privreda ima izuzetno kvalitetnu saradnju sa ministarstvima građevinarstva, saobraćaja, unutrašnjih poslova, Agencijom za bezbednost saobraćaja.
– Moramo ozbiljno da razmišljamo o povećanju zarada, a one su već dovoljno velike i stvoriće atraktivno zanimanje koje će Srbiji obezbediti dovoljan broj profesionalnih vozača kako bi ispunili zahteve prozivodne privede, industrije i građana – rekao je on.
U Srbij postoji 175.000 licenciranih vozača, od čega je deo u inostranstvu, dok se deo bavi taksi prevozom.
– Procenjujemo da je angažovano oko 100.000 profesionalnih vozača i taj nedostatak od 20.000, koji se kumulirao godinama ogroman je, pa je MUP prihvatio sa velikim razumevanjem njihovu inicijativu, a što već postoji u EU, snižavanje starosne granice zbog nedostatka profesionalnih vozača. Sada postoji nedostatak konkurencije i selekcije.
Aleksić pojašnjava da više nema rigoroznih kontrola, psihotestova, jasno je da je ugrožena i bezbednost saobraćaja i sama delatnost, jer nema ko da radi.
– Veliki uzrok toga je što su profesionalni vozači otišli u inostranstvo u zemlje koje su na vreme sagledavale potrebe svoje privrede i donosile mere koje su im u interesu, i sada su naša država, naša vlada i naši ljudi u institucijama prepoznali da moraju da donose mere u interesu privrede i društva – kazao je Aleksić.
Vozači u Nemačkoj nisu na ovakvom nivou zarada na kom su u Srbiji, i ostaje im relativno malo novca od 2.000 ili 2.500 evra kolika je plata, a i kazne za prekršaje su dramatično veće – od tri do 10 puta veće nego u Srbiji.
– Ima dosta vozača koji se vraćaju, posebno ako odu sami. Sam čovek kada ode u inostranstvo nije nikakva sreća, a u Srbiju dolaze iz Indije, Šri Lanke, drugih krajeva i da prolaze korz veoma kvalitetnu selekciju.
Autobus mogu da voze i žene
Odmah se sa B može polagati za D kategoriju, a i žene sada lako mogu da upravljaju autobusima, menjači su automatski, udobni su za vožnju, a zarade prilično visoke. Neko ko radi za minimalac, ako je zdrav i sposoban može da pređe i da radi daleko kvalitetniji posao nego što sada radi.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.