SVETSKI LIDER OTVARA POGON ZA PRENAMENU AVIONA U BEOGRADU Cena konverzije putničkih u teretne po jedinici košta 35 miliona dolara
Kompanija Israel Aerospace Industries (IAI) otvorila je prvu lokaciju za konverziju širokotrupnih putničkih aviona u teretne u Istočnoj Evropi, na beogradskom aerodromu Nikola Tesla, u pogonima kompanije za održavanje Jat tehnike.
IAI je svetski lider u konverziji putničkih aviona kao što su Boing 767, 737 i 747 u teretne, sa linijama u Izraelu i Meksiku, dok se očekuje da će njegova lokacija u Abu Dabiju biti otvorena u partnerstvu sa kompanijom Etihad Engineering.
Državna izraelska kompanija sprema se da započne radove na konverziji Boinga 777, za koju je sklopila partnerstvo sa AerCap-om, najvećim svetskim vlasnikom komercijalnih aviona, zahtevajući od nje povećanje ukupnog globalnog kapaciteta, što je rezulitralo otvaranjem objekta u Beogradu. IAI je takođe dobila sertifikat za programe konverzije aviona Airbus A330-300.
IAI je već počeo sa radom u Beogradu i priprema se za predstavljanje svog prvog konvertovanog putničkog aviona u teretni avion. Bivši Boeing 767-300ER kompanije Air Canada Rouge, sada registrovan kao N899MF, stigao je u srpsku prestonicu sredinom septembra, a radovi na njegovoj konverziji će uskoro početi, piše Ekapija.
767-300BDSF (BEDEK Special Freighter) je napredni konvertovani tip teretnjaka iz porodice B767, koji nudi IAI kao nastavak uspešnog B767-200BDSF. Kompanija je isporučila više od 100 konvertovanih aviona B767-300. Israel Aerospace Industries kaže da transformiše oko 25 aviona godišnje, u odnosu na 18 godišnje pre pandemije Covid-19. Proces traje oko tri meseca.
Cena konverzije po avionu iznosi oko 35 miliona dolara, što je mnogo jeftinije od cene novog teretnog aviona. Globalni giganti poput Amazona i DHL-a uskočili su u konkurentsko tržište dostave, a zvaničnici IAI kažu da su porudžbine rezervisane za naredne četiri godine, piše Ekapija.