ŠTA SE SVE GRADI U SRBIJI Najveće smo gradilište u regionu, a verovatno i u Evropi
Šta se sve gradi u Srbiji? Preema rečima Aleksandra Antića, direktora JP Koridora Srbija, naša zemlja se nalazi u ozbiljnom infrastrukturnom ciklusu.
Kako je rekao, nakon mnogo godina zaostajanja Srbije za drugim zemljama, poslednjih deset godina smo najveće gradilište u regionu, a verovatno i u Evropi.
– Niko ne radi ovoliko velikih infrastrukturnih projekata. U ovom trenutku radimo blizu 500 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. Srbija dokazuje svoju ekonomsku snagu i stabilnost da razvija ovoliko infrastrukturnih projekata – rekao je Antić za Tanjug.
On je rekao da će prva poddeonica na „auto-putu Mira“ od Niša do Merdara biti puštena u saobraćaj u narednih 15-ak dana.
Takođe, Antić je istakao da je od posebne važnosti otvaranje perspektiva za Zapadnu Srbiju, te da će do kraja septembra pustiti u saobraćaj 22 kilometra auto-puta od Rume do Šapca uključujući i most preko Save.
– Do kraja oktobra ćemo pustiti u saobraćaj još 11 kilometara puta do Koševa, što će biti izuzetno značajno i za zimsku sezonu, pošto dovodimo auto-put koji će biti dobra veza sa Kopaonikom – rekao je Antić.
On je istakao da su Koridori Srbije zaduženi za šest velikih infrastrukturnih projekata.
– Ova godina nam je donela puno lošeg vremena, ali sada su suvi dani i nadam se da ćemo to nadoknaditi – rekao je on.
Antić je istakao da ovoliki broj projekata zahteva od svih u sistemu mobilnost i apsolutnu posvećenost.
On je istakao izgradnju prve deonice od 17 kilometara auto-puta Moravskog koridora od Pojata do Makrešana koja je puštena u saobraćaj 29 aprila.
– Projekat kolega iz Puteva Srbije – završetak obilaznice oko Beograda je važan za ukupan saobraćaj u Srbiji i on treba da reši čitav set saobraćajnih problema sa kojima se suočavaju stanovnici Beograda, ali i svi koji su bili u situaciji da koristeći auto-put prolaze kroz Beograd. Taj projekat smo čekali decenijama – objasnio je Antić.
Kako je rekao, rezultati Koridora su počeli da se pretvaraju u kilometre auto-puta koji se stavljaju u funkciju građana Srbije
– Imamo ogromnu podršku Vlade Srbije, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstva finansija i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, koji je u svojoj viziji razvoja Srbije ove projekte stavio u prvi plan – istakao je Antić.
Antić je povodom poplava koje su pogodile Srbiju, rekao da je postojala stalna koordinacija službi sa Vladom, Sektorom za vanredne situacija i JVP „Srbijavode“.
– Tu je bilo izuzetno teško predvideti šta će se dešavati, aktivirani su bujični vodotokovi koje je teško krotiti, teško predvideti, oni su napravili veliki broj problema, pogotovu u krajevima Jagodine, Paraćina, Ćićevca, Trstenika, Aleksandrovca, Brusa, Vrnjačke Banje – objasnio je Antić.
Antić je naveo da su ljudi prilikom poplava imali čitav niz izazovnih situacija za njih i njihove porodice i dodao da oni nijednog trenutka nisu ostavljeni sami.
– Mi u tim trenucima duž Moravskog koridora smo prekidali aktivnosti na izgradnji puta i čitavu mehanizaciju i resurse smo stavljali u funkciju lokalnih samouprava, štabova za vanredne situacije, JVP ‘Srbija vode’, kako bi rešavali te probleme – rekao je Antić.
Govoreći o štetama od poplava na autoputevima i projektima u izgradnji, Antić je naveo da one ne postoje.
– Štete su se na poljoprivrednom zemljištu, nije bilo onakvih situacija kao 2014. godine, makar ne masovno, bile su poplavljene kuće i ljudi su bili u tom delu ugroženi, štete postoje, one se sagledavaju, država pomaže da se one rešavaju – istakao je Antić.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.