ZARADA I DO 5.000 EVRA Otvoren je konkurs za besplatnu obuku i posao pilota u Srbiji
U proseku 60.000 ljudi svakog meseca traži informacije o tome kako postati pilot – pokazuju podaci Gugla. Posle informacionih tehnologija, vazduhoplovstvo je i te kako traženo kada je reč o promeni profesije. Upućeni ukazuju da se tržište avio-saobraćaja poslednjih godina sve više razvija i da će ta, za mnoge profesija iz snova, i te kako biti tražena. U toku je i konkurs za sve koji žele da budu pilot.
Ministarstvo odbrane podseća sve zainteresovane mladiće i devojke koji žele da stanu u stroj Vojske Srbije i dobiju zvanje pilota da se prijave na konkurs za Vojnostručno osposobljavanje za rezervne oficire roda avijacije koji je otvoren do 31. marta. Prijave za konkurs mogu da pošalju kandidati koji do kraja 2024. godine navršavaju do 27 godina i imaju diplomu osnovnih akademskih studija civilnih fakulteta.
Sada i zvanično usvojeno – počinje prijava za 25.000 evra od države
Da je moguće ostvariti svoje snove potvrđuje i potporučnik Milan Šarić, prvi pilot koji je do oficirskog čina i zvanja pilota došao po ovom modelu. Кako ističe, privilegija je raditi u Ratnom vazduhoplovstvu i PVO Vojske Srbije.
– Uz starije kolege i nastavnike letenja imate priliku da dostignete potreban nivo obučenosti i znanja. Često me pitaju kako gledam na sve, sada sa ove pozicije, i da li je vredelo da prvo završim studije na civilnom fakultetu i da se odlučim da krenem u nešto novo ka nečemu što je bila želja iz detinjstva. Moj odgovor je – vredelo je, profesija vojnog pilota je zaista nešto posebno – kaže potporučnik Šarić sa neskrivenim zadovoljstvom.
Кandidati koji ispune opšte uslove konkursa, kao i medicinske, psihološke i bezbednosne provere, savladaju selektivnu padobransku i letačku obuku imaće priliku da postanu piloti aviona i helikoptera Ratnog vazduhoplovstva i PVO.
Najuspešniji među njima, nakon završenog šestomesečnog osposobljavanja, dobiće mogućnost da odmah stupe u profesionalnu vojnu službu i da kao oficiri roda avijacije nastave letačku obuku. Ove godine otvorena je i mogućnost za sve zainteresovane mladiće i devojke da konkurišu i za specijalnost pilot operater daljinski pilotiranog vazduhoplova, a ti kandidati se ne upućuju na selektivnu padobransku i letačku obuku.
Da se upornošću i posvećenošću želje ostvaruju govori i Andrej Pešić iz Trstenika, koji je završio Fakultet tehničkih nauka, nakon čega se prijavio na konkurs za Vojnostručno osposobljavanje za rezervne oficire u prethodnoj klasi, a sada je na osnovnoj letačkoj obuci na helikopteru „Gazela“.
– Od malena postoji želja da postanem vojni pilot i na ovaj način mi se ukazala prilika da to i ostvarim – istakao je Andrej Pešić.
Iskusni nastavnici letenja prenose znanja i veštine koje budući piloti moraju da poseduju kako bi svoj posao obavljali na najbolji mogući način. Uloga nastavnika letenja je, kako ističu, da olakšaju proces usvajanja znanja, navika i veština koje će omogućiti sigurno i bezbedno upravljanje vazduhoplovima.
Uz karijeru u Vojsci Srbije, Ratno vazduhoplovstvo i PVO Vojske Srbije mladim pilotima pružaju i mogućnost za stalnim usavršavanjem.
Prijave se mogu podneti u centrima Ministarstva odbrane, šalterima Pošte ili na portalu eUprave. Кonkurs je otvoren do 31. marta 2024. godine, a sve dodatne informacije o uslovima i načinu konkurisanja mogu se dobiti u Кomandi Ratnog vazduhoplovstva i PVO u Zemunu (Glavna br.1) ili na brojeve telefona 011/3074-008 i 011/3074-027.
Plate pilota
Piloti su jedno od najprofitabilnijih zanimanja u Srbiji jer posle programera imaju najveće plate. Prosečna plata pilota je oko 2.000-3.000 evra, a može da ide i do 5.000. U svetu su te cifre još jače i kapetan aviona u nekim internacionalnim kompanijama može zaraditi mesečno neverovatnih 12.000 evra! Ovo zanimanje je uvek deficitarno na tržištu rada jer se traži u svim oblastima.
Tekst konkursa svi zainteresovani mogu da pronađu na ovom linku.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
… nekad u Mostaru bila je vojna akademija za pilote i trajala je 4 godina a koliko traje ovaj kurs ?!
Napišite i moraju proći najstrži stručni lekarski pregled. Mnogi, koji ne mogu u pilote raspoređuju se po ostali VES, sa nižim činovima i platama!
Moraju koliko je bilo ranije, da provedu u vvojsci najmanje 12 godina(da bi se isplatilo državi što ih je školovao), onda ubeđivanje da ostanu, da ne idu u civilne kompanije.
Civilne kompanije se otimaju za neke od njih, u zavisnosti od avio časa naleta, a iz helikopterskih jedinica je još teže da nađu zaposlenje!
Sadašnji aktivni pilotski kadar ima avio časova nalete višestruki minimum od minimuma, zbog „uštede“ a gradi se stadion, Expo, i šećkanje po svetu! To što su na simulatoru nije isto, jer psihički su opušteniji, jer znaju da su u simulatoru na zemlji, ne u realnim okolnostima.
Sve manje se može videti vežbe iz vazduha, kada zemaljska stanica za navođenje ovežbava pilota lovca i daje mu koordinate „neprijateljskog aviona, kojeg treba da markira i uništi.
Sad zamislite, koliko avio nčasa naleta će imati i prakse rezervni piloti! To vam je kad pozovete rezerviste na vojnu vežbu i 70% nezna da rastavi pušku, da brzo napuni municijom redenik, da ne pričamo o poslužiocima oruđa!
Moler je završio školu da moluje, ostale zanatlije isto, a kad je rat iste zanatlije zovu da ratuju, a nisu završili vojne škole!
Neka se prijave deca ministara i narodnih poslanika, advokata, biznismena! Bogat daje volove, siromah sinove!