BEZ FASCIKLI I REDOVA Evo zašto više nema čekanja na šalterima u Srbiji
Tokom poslednjih godinu dana država je pojačano radila na procesu digitalizacije, usled čega je došlo do stvaranja brojnih e-portala koji za cilj imaju da građanima olakšaju i ubrzaju sve one procedure koje su im ranije oduzimale dosta vremena. Umesto odlazaka u institucije, i nošenje hrpe neophodnih dokuemnata, mnogo važnih stvari sada može da se odradi iz fotelje.
Kako se više ne bi desilo „fali vam još jedan papir“, i kako bi se svakom građaninu uštedelo vreme i prekratile muke u redovima neophodnih institicija, Vlada Republike Srbije ispešno je predstavila ovogodišnje projekte, koji sa samo nekoliko klikova rešavaju sve zahteve, ali i dileme naših građana.
Katastar
Novi Centralni informacioni sistem za katastar nepokretnosti za teritoriju celog grada Beograda počeo je sa radom početkom novembra. Republički geodetski zavod (RGZ) saopštio je da će građanima Srbije biti omogućen upis u katastar isključivo digitalnim putem, uz proveru ispravnosti dokumenata profesionalnih advokata i geodetskih organizacija, kao i uz njihovu pomoć i podršku.
To znači da će svi zahtevi koji su do sada podnošeni lično, na šalterima katastarskih službi, podnositi isključivo online putem. Podrazumeva se da je glava prednost digitalnog katastra ušteda vremena, ali se posebno izdvaja pomoć profesionalnih korisnika koji rešavaju sve nedoumice građana prilikom prcesa knjiženja nekretnina, promena vlasništva i ostalog.
– Nakon više od 20 godina i dva neuspela pokušaja u tom periodu, zamenjen je stari softver sa novom platformom koja značajno unapređuje pouzdanost, efikasnost, sigurnost, transparentnost i dostupnost procesa upisa, prenosa i promene vlasništva nad nepokretnostima i upravljanje informacijama o nepokretnostima građana Srbije. Ključne pogodnosti novog Centralnog informacionog sistema su njegova brzina, tačnost i pouzdanost – naveli su u RGZ.
Podaci o vlasništvu i transakcijama će biti efikasnije obrađivani i kontrolisani, smanjujući rizik od neovlašćenih manipulacija i nastanka bilo kakve greške što doprinosi maksimalnoj pravnoj sigurnosti građana. Greške kao što su pogrešno ime ili prezime, JMBG, broj nepokretnosti, površina i sve one greške koje su komplikovale život građanima – u novom sistemu praktično nisu moguće.
Ovakvim načinom upisa u katastar, građani i njihovi izabrani profesionalni korisnici imaju mogućnost da pristupe predmetu sa bilo koje lokacije bez obzira na vremenske ili geografske odrednice. Umesto tradicionalnih 170 šaltera, građani na raspolaganju imaju 4.000 digitalnih „šaltera“, dostupnih 365 dana godišnje, sedam dana u nedelji, 24 sata dnevno.
„Uvid u račun“
Elektroprivreda Srbije je od 1. novembra za domaćinstva i male kupce otvorila novi portal – „Uvid u račun“.
Osim što građani mogu da preuzmu račun odmah nakon mesečnog obračuna, putem ovog portala račun mogu i račun da plate.
Ovaj portal građanima Srbije omogućava jasan uvid i račune, kao i uvid u uplate, ali i statitistiku potrošnje u poslednje tri godine. Pouzdan i i siguran pristup servisima Elektroprivrede Srbije pored običnih domaćinstava, namenjen je takođe i kupcima na garantovanom snabedavanju.
*Garantovano snabdevanje je javna usluga kojom se osigurava pravo domaćinstava i malih kupaca na snabdevanje električnom energijom po regulisanim cenama na teritoriji Republike Srbije. EPS AD Beograd, kao garantovani snabdevač, obezbeđuje javnu uslugu garantovanog snabdevanja po razumnim, jasno uporedivim, transparentnim i nediskriminatornim uslovima, i sigurno i pouzdano snabdeva električnom energijom više od 3.500.000 mernih mesta.
Lak za korišćenje portal Uvid u račun, takođe omogućava plaćanje računa bez šaltera i ćekanja sa manjom provizijom nego onoj koja je u pošti.
E – Agrar
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede uvelo je polovinom januara tekuće godine elektronski sistem, e-Agrar, za registraciju gazdinstava. E-agrar treba da omogući proizvođačima da mnogo lakše, uz samo nekoliko klikova, stignu do subvencija. Kako su naglasili u Ministarstvu poljoprivrede, cela ideja ovog projekta je da poljoprivredni proizvođač transparentno zna za šta je aplicirao od subvencija u ovoj godini, i da će taj novac dobiti u istoj godini.
Pored transparentnosti i subvencija, poljoprivrednici će od februara sledeće godine moći i da registruju gazdinstvo koristeći platformu E-Agrar Kako je najavljeno iz Ministarstva poljoprivrede, cilj je da svih 450.000 registrovanih gazdinstava pređe na digitalno vođenje posla, ali u početku to neće biti obavezno.
Kada sistem bude u potpunosti „zaživeo“, poljoprivrednici će lakše registrovati gazdinstva, menjati podatke, onlajn podnositi zahteve za podsticaje, ali će im biti omogućeno i brže odobravanje i isplata subvencija. Pored svega navedenog, ukida se potreba za štampanjem i arhiviranjem papirne dokumentacije, biće veći stepen kontrole, kao i lakše praćenje statistike podsticaja.
Podsetimo, portal eUprava više od deset godina unazad predstavlja automatski info servis kojim građani mogu da dobiju informacije i odgovore na pitanja o uslugama elektronske uprave. Pre samo par godina dobio je novi izgled, kao i unapređeni sistem za što lakše „baratanje“.
Na novom Portalu eUprava građani po prvi put mogu da vide svoje podatke iz 15 različitih registara i to:
-Matične knjige rođenih i venčanih (u nadležnosti Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave),
-Podatke iz lične karte, pasoša, prebivalište, državljanstvo, boravište, vozačke dozvole, registracija vozila, oružje u legalnom posedu (u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova),
-Podatke iz Centralnog registra socijalnog osiguranja, Nacionalne službe za zapošljavanje (trenutna evidencija i istorija evidencije), Republičkog geodetskog zavoda i PIO fonda.
Građani ovom servisu mogu da pristupe na početnoj stranici Portala eUprava i dobiju odgovore na pitanja o elektronskoj upravi, elektronskom identitetu, uslugama kao što je elektronska prijava dece u vrtić, zakazivanje termina za dobijanje ličnih dokumenata, elektronskoj prijavi rođenja deteta i mnoge druge.
Prema podacima ministarstva informisanja i telekomunikacija, letos je zabeleženo više od dva miliona korisnika eUprave. To su ljudi koji uspešno zaobilaze šaltere i kurire, i koji preko ovog portala imaju priliku da lična dokumenta, ukoliko su im potrebna, nabave brzo, jednostavno putem računara ili mobilnog telefona, 24 sata dnevno, sa bilo koje tačke na svetu.
Do sada je gotovo tri miliona dokumenata poslato u elektronsko sanduče građana koje je sastavni deo Portala eUprava. Takođe, na stotine različitih elektronskih usluga omogućavaju mnogo efikasniji, transparentniji i ekonomičniji rad javne uprave i sve veće zadovoljstvo građana.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.