POLOVNE ILI STARE, PITANJE JE SAD?! Vulkanizeri za Bizportal.rs savetuju vozače o najpraktičnijoj zameni
Ako ste vozač, ovih dana vas sigurno more misli oko promene guma na vašem ljubimcu na četiri točka, odnosno koliko para ćete morati da odvojite.
Notorna činjenica za većinu naših motorizovanih čitalaca je da od sutra, 1. aprila, zakon nalaže da pneumatike na vašem ljubimcu na četiri točka zamenite letnjim, jer se tada završava period obaveznog korišćenja zimskih.
Ostaviti zimske gume tokom prolećnih i letnjih meseci svakako jeste jedna od opcija, ali da li je održiva jer ćete na taj način uštedeti značajan novac ali vam u tom slučaju može biti “glava u torbi“. Pored faktora bezbednosti još jedna činjenica ne ide u prilog vašem džepu, a to je ona da se zimski pneumatici znatno brže troše tokom viskoh spoljnih temperatura pa je pitanje da li za tako nešto postoji ekonomska opravdanost?
Kriza u Ukrajini i pandemija koronavirusa u pretekle dve godine, takođe, nisu bile okolnosti koje su bile prijatelji naših kućnih budžeta. Naprotiv, uticali su na mnoga tržišta, pa tako i na automobilsku industriju.
Nove gume su kao nov auto
Kako smo saznali od naših sagovornika iz beogradskih vulkanizerskih radionica, cene su otišle naviše za nekih 15 do 20 odsto, kada su u pitanju nove gume.
Kada smo kod cenovne politike, u razgovoru za Bizportal.rs, Goran Glavonjić iz zemunskog Pankontinetala je rekao da su u odnosu na prošlu godinu, cene pneumatika skočile za nekih dvadesetak procenata. Prema njegovoj oceni, poskupljenje se nije toliko odrazilo za povećanom potražnjom polovnih guma jer njegovi klijenti najradije pazare nove gume.
–Uvek našim kupcima savetujem da je bolje kupiti nove, nego polovne pneumatike. Nove gume su kao i nov auto – kaže Goran i dodaje da polovne gume mogu biti dobre, ali samo ako su se vozile drumovima Zapadne Evrope. Ako su se trošile na domaćim putevima, u tom slučaju ih ne preporučujem.
Ovaj prodavac nam savetuje da je najisplativije kupiti jedan set letnji i jedan set zimskih guma pa ih menjate, u zavisnosti od godišnjeg doba.
–Trajaće vam, tri, četiri sezone i onda ih ponovo zamenite novim kompletima – istakao je u razgovoru sa našim novinarom, Goran Glavonjić.
Da će biti korekcija cena kod dobavljača guma koji snabdevaju domaće vulkanizarske radionice, potvrdio je u razgovoru za naš portal i majstor Dragan iz Gomexa sa Zvezdare.
-To povećanje neće biti više od desetak, petnaest posto – kazao je on.
Što se tiče teme koja se vrsta robe bolje prodaje, Dragan kaže da tu nema pravila. Kada je njegova vulkanizerska radnja u pitanju, statistika prodaje je na strani korišćenih pneumatika, u odnosu na nekorišćene.
-Sve zavisi. Neko prodaje svoj auto pa neće da ulaže puno novca u njega, da bi bio na većem dobitku, rekao je on, i izneo drugačiji podatak od našeg prethodnog sagovornika o tome koje se gume bolje prodaju. Kaže da oni prodaju oko 60 odsto polovnih, a 40 odsto novih.
-Vozači uvek gledaju da uštede, ako je moguće. Tu se pre svega misli kada su gume novijeg datuma proizvodnje ali su oštećene ili isečene negde u toku vožnje. Tada ih vozači “zakrpe“ i voze dok god su u dobrom stanju. Ne kupuju nove. Ako su loše ili istrošene, tada ih radije zamene za nove – kaže majstor Dragan i dodaje, ako su se šare na gumama istrošile tada ih, skoro bez razlike, svi naši klijenti zamene novim.
Sto ljudi, sto ćudi
I Dragan potvrđuje što nam je rekao i prethodni sagovornik, da uprkos nekim ustaljenim pravilima i navikama pri kupovini polovnih ili nekorišćenih guma opet sve zavisi od čoveka do čoveka. Od situacije, do situacije. Štaviše, kaže da ne bismo verovali koliko mnogo poznatih estradnjaka kupuje radije polovne nego nove gume.
-Čak i poznati kupuju polovne gume, jer u njih imaju najviše poverenja – rekao je Dragan.
Stare gume su često pouzdanije
Dragan je mišljenja da su polovne gume, proverenih proizvođača često bolji i bezbedniji izbor nego nove, od nekog novog nedovoljno poznatog.
–Ne menaju se gume na godinu, dve dana. Dođu mi neki ljudi, voze na svojim kolima po petnaest godina stare gume. Ne voze auto svaki dan i gume su im kao nove – kaže vulkanizer Dragan i dodaje da je uvek pre za set dobrih polovnih guma, nego da uzmete neke kojima ne znamo ni “ime ni prezime“.
-Svake godine se pojavljuju neki novi, kineski ili turski brendovi. Za njih nema povratne informacije od kupaca kakvog su kvaliteta. Ja ne volim ljudima da prodajem proizvod za koji ne mogu da kažem kakvog je kvaliteta. Potrebno je da prođu godine da bismo znali da li se neki brend pokazao dobrim – zaključio je vulkanizer Dragan sa Zvezdare.
–