NE DIVLJAJU CENE SAMO U STVARNOSTI Vrednost nekretnina skače i u virtuelnom svetu
Vrednost nekretnina nije dramatično porasla samo u stvarnom svetu. Primera radi, vrhunska parcela u Decentralandu, platformi metaverzuma, prodata je u novembru 2021. za protivvrednost od 2,4 miliona američkih dolara, a šestocifrenu cenu postižu i brojna manje poželjna virtuelna zemljišta.
Rast cena građevinskih parcela u metaverzumu naterao je mnoge da se udruže u metaverzumske decentralizovane autonomne organizacije zvane DAO. U tom procesu stvara se i novi model virtuelnog vlasništva nad imovinom.
DAO kupuju, prodaju i drže blokčejn imovinu bez kontrole središnjeg tela. Kupovinom DAO tokena stiču se prava uticaja na odluke, često proporcionalno vlasništvu, iako se specifičnosti razlikuju među grupama.
PangeaDAO jedna je od tradicionalnijih grupa koja smatra kako će „virtuelno zemljište jednog dana biti imovina koja donosi prihod i visoku vrednost“. PangeaDAO želi da kupi virtuelne nekretnine, razvije ih, iznajmi ili proda kao imovinu, baš kao što investicioni fondovi rade sa nekretninama u stvarnom svetu. Međutim, DAO je još uvek u vrlo preliminarnoj fazi i stoga još ne poseduje ‘stvarne’ nekretnine u metaverzumu.
— pangea (Pre-sale April 18) (@PangeaDAO) March 27, 2022
EnterDAO već iznajmljuje metaverse nekretninu u Decentralandu, ali to nije njegov jedini cilj. Njegovo tržište za iznajmljivanje zemljišta, Landworks, samo je jedna od dve velike inicijative. Drugi je MetaPortal, desktop aplikacija koja služi kao portal u više igara. Oba projekta su povezana s metaverzumom, ali tu prestaju sličnosti.
Smisao posedovanja dela metaverzuma značajno se razlikuje od kupca do kupca. Špekulantima je stalo samo do profita, drugi imaju različite motive: od sklonosti novotarijama, preko pokušaja jačanja brenda, do generisanja prihoda od virtuelnih roba. Multinacionalna banka HSBC, na primer, poseduje zemljište u The Sandboxu u kojem korisnike zabavlja edukativnim igrama.
Vlasništvo nad digitalnim zemljištem omogućuje brendovima da se reklamiraju mlađim generacijama i da s njima komuniciraju na njima prirodniji način.
Roblox, platforma za onlajn igre koja omogućuje igračima da kreiraju sopstvene igre i iskustva, ima više od 200 miliona aktivnih korisnika mesečno. Današnje platforme u metaverzumu nisu im ni do kolena, ali virtuelnim nekretninama u uspešnom metaverzumu vrednost bi mogla da raste kao nekretninama u Hong Kongu ili San Francisku.