KAKO MALI BIZNIS PRETVORITI U USPEŠAN POSLOVNI PODUHVAT Ključne stvari koje su potrebne pored dobre ideje
Da biste danas uspeli u poslovanju, morate da budete fleksibilni i da imate dobre planske i organizacione veštine. Mnogi ljudi započinju posao misleći da će uključiti svoje računare ili otvoriti svoja vrata i početi da zarađuju, samo da bi otkrili da je zarađivanje novca u poslu mnogo teže nego što su mislili.
Ovo možete izbeći u svojim poslovnim poduhvatima tako što ćete odvojiti vreme i planirati sve neophodne korake koji su vam potrebni za postizanje uspeha. Koju god vrstu posla želite da započnete, korišćenje sledećih devet saveta može vam pomoći da budete uspešni u svom poduhvatu.
Organizujte se
Da biste postigli poslovni uspeh, morate biti organizovani. To će vam pomoći da završite zadatke i ostanete u toku sa stvarima koje treba da uradite. Dobar način da se organizujete je da napravite listu obaveza svakog dana. Dok završavate svaku stavku, označite je sa liste. Ovo će osigurati da ništa ne zaboravite i da završite sve zadatke koji su od suštinskog značaja za opstanak vašeg poslovanja.
Vodite detaljnu evidenciju
Sva uspešna preduzeća vode detaljnu evidenciju. Na taj način ćete znati gde je posao finansijski i sa kojim potencijalnim izazovima biste se mogli suočiti. Samo poznavanje ovoga daje vam vremena da kreirate strategije za prevazilaženje tih izazova.
Većina preduzeća odlučuje da čuva dva skupa zapisa: jedan fizički i jedan onlajn. Imajući zapise koji se stalno otpremaju i prave rezervne kopije, preduzeće više ne mora da brine o gubitku svojih podataka. Fizički zapis postoji kao rezervna kopija, ali se češće nego ne koristi da bi se osiguralo da su ostale informacije tačne.
Analizirajte svoju konkurenciju
Konkurencija donosi najbolje rezultate. Da biste bili uspešni, ne možete se plašiti da učite i učite od svojih konkurenata. Na kraju krajeva, oni možda rade nešto kako treba što možete primeniti u svom poslu da biste zaradili više novca.
Način na koji analizirate konkurenciju će se razlikovati između sektora. Ako ste vlasnik restorana, možda ćete jednostavno moći da večerate u restoranima svoje konkurencije, pitate druge kupce šta misle i na taj način dobijate informacije. Međutim, mogli biste da budete kompanija sa mnogo ograničenijim pristupom svojim konkurentima.
Razumeti rizike i nagrade
Ključ uspeha je preuzimanje proračunatih rizika kako biste pomogli da vaše poslovanje raste. Dobro pitanje koje treba postaviti je „Šta je loša strana?“ Ako možete da odgovorite na ovo pitanje, onda znate koji je najgori scenario. Ovo znanje će vam omogućiti da preuzmete vrste proračunatih rizika koji mogu generisati ogromne nagrade.
Budite kreativni
Uvek tražite načine da unapredite svoje poslovanje i da ga izdvojite od konkurencije. Shvatite da ne znate sve i budite otvoreni za nove ideje i različite pristupe svom poslu.
Postoji mnogo prodavnica koje mogu dovesti do dodatnih prihoda. Uzmimo za primer Amazon. Kompanija je počela kao prodavac knjiga i prerasla u giganta e-trgovine. Nije mnogo ljudi očekivalo da je jedan od glavnih načina na koji Amazon zarađuje preko svog odeljenja za veb usluge.
Ostanite fokusirani
Sigurno znate staru izreku „Rim nije izgrađen za jedan dan“. Samo zato što otvorite posao ne znači da ćete odmah početi da zarađujete. Potrebno je vreme da ljudi znaju ko ste, zato ostanite fokusirani na postizanje svojih kratkoročnih ciljeva.
Mnogi vlasnici malih preduzeća čak i ne vide profit nekoliko godina dok koriste svoje prihode da nadoknade troškove ulaganja. Ovo se zove biti „u minusu“. Kada ste profitabilni i zaradite više nego što je potrebno da potrošite da pokrijete dugove i platni spisak, to se zove biti „u plusu“.
Imajući to u vidu, ako preduzeće ne ostvaruje profit nakon dužeg vremenskog perioda, vredi razmotriti da li postoje problemi sa proizvodom ili uslugom, da li tržište i dalje postoji i drugi mogući problemi koji bi mogli usporiti ili zaustaviti poslovanje rast.
Pripremite se da se žrtvujete
Početak poslovanja je težak posao, ali nakon što otvorite svoja vrata, vaš posao je tek počeo. U mnogim slučajevima, morate da uložite više vremena nego da radite za nekog drugog, što može značiti da provodite manje vremena sa porodicom i prijateljima da biste bili uspešni.
Izreka da nema vikenda i odmora za vlasnike preduzeća mogla bi da zvuči istinito za one koji su posvećeni tome da posao funkcioniše. Nema ništa loše u zaposlenju sa punim radnim vremenom, a neki vlasnici preduzeća potcenjuju stvarnu cenu žrtava koje su potrebne da bi se pokrenuo i održao profitabilan posao.
Obezbedite odličnu uslugu
Mnogo je uspešnih preduzeća koja zaboravljaju da je pružanje odlične usluge korisnicima važno. Ako svojim klijentima pružite bolju uslugu, oni će biti skloniji da dođu kod vas sledeći put kada im nešto zatreba umesto da odu vašoj konkurenciji.
U današnjem hiperkonkurentnom poslovnom okruženju, često faktor koji razlikuje uspešne i neuspešne kompanije jeste nivo usluge koju preduzeće pruža. Ovde se koristi izreka „podprodaja i prevelika isporuka“ i pametni vlasnici preduzeća bi bilo mudro da je slede.
Budite dosledni
Doslednost je ključna komponenta za zarađivanje novca u poslu. Morate nastaviti da radite ono što je neophodno da biste bili uspešni iz dana u dan. Ovo će stvoriti dugoročne pozitivne navike koje će vam pomoći da zaradite novac na duge staze.