KLJUČNE VEŠTINE SAVREMENOG LIDERSTVA U uslovima velike fluktuacije radne snage vođe moraju da rade na bliskom povezivanju ljudi
Pokojna aktivistkinja za građanska prava Maja Angelou je jednom izjavila: „Ljudi će zaboraviti što ste rekli, ljudi će zaboraviti što ste učinili, ali ljudi nikada neće zaboraviti kako su se osećali zbog vas.“
I zaista tako deluje, liderstvo je stvar srca. Dok je trka za rezultatima svakako presudna za vođenje poslovanja, najbolji lideri balansiraju rezultate sa međuljudskim odnosima težeći da uspostave odlične odnose među članovima.
Istraživanje o psihološkoj sigurnosti koju je sprovela Emi Edmondson prilično je značajno kada je ovo polje u pitanju. Kada vođe neguju kulturu sigurnosti, gde su radnici slobodni govoriti, eksperimentisati, davati povratne informacije i tražiti pomoć, to na kraju dovodi do boljih rezultata rada.
S druge strane, kada nema psihološke sigurnosti, prisutan je strah. A strah je štetan za postizanje punog potencijala kompanije. Jednostavno ne možemo biti angažovani ili inovativni kada se bojimo, zaključak je psihologa.
Stoga lideri stalno postavljaju pitanje kako da na radnom mestu uspostave bolju atmosferu i zaposlenima pruže okolnosti gde će se osećati sigurnim.
Pomozite svojim zaposlenima da se osećaju povezanima
Rad na daljinu stvorio je epidemiju usamljenosti. Ne radi se samo o tome da se ljudi zbog toga osećaju izolovano, već i o tome da mnogim kompanijama jednostavno nedostaju jake veze i zajednica unutar svoje radne grupe.
Kako bi pomogli u razumevanju procesa koji se sve više identifikuje kao „kriza povezivanja“, BetterUp Labs sproveo je četiri istraživanja u poslednje tri godine na više od 3.000 američkih radnika, procenio podatke više od 150.000 BetterUp članova i istovremeno sproveo nezavisnu analizu 78 vrhunskih vrhunskih kompanija na Glassdooru .
Istraživanje je otkrilo nepovezanost između organizacija i povratnih informacija njihovih zaposlenih o stanju kulture i povezanosti. Dok 96 odsto vođa kaže da prepoznaje važnost relacijskih veština za zaposlene, Beterapova nezavisna analiza 78 vrhunskih kompanija na Glassdooru otkrila je da se radnici još uvek bore sa time da ponovo uspostave vezu, a tri od pet kaže da njihovi poslodavci ne rade dobro u stimulisanju uspostavljanja boljih društvenih veza .
Bez vođstva ili ulaganja u organizaciju, 36 odsto zaposlenih kaže da ne rade naporno na stvaranju kvalitetnih odnosa sa svojim timom i da ne poznaju svoje kolege. Nadalje, najnoviji podaci pokazuju da 44 odsto nema pravog prijatelja na poslu; 43 odsto ne oseća povezanost sa saradnicima, 38 odsto ne veruje svojim kolegama, a 22 odsto nema ni jednog prijatelja na poslu.
Prepoznajte rad vaših zaposlenih i pohvalite ih za njihov trud i učinak
U ovoj eri rekordne fluktuacije, zaposleni su iscrpljeni, nedovoljno angažovani i željni istraživanja novih prilika. Dakle, sada se kao prioritet nameće kako lideri mogu da zadovolje potrebe svojih zaposlenih i obezbede njihovo puno radno angažovanje?
Kako bi odgovorili na ovo pitanje, Achievers Workforce Institute anketirao je više od 4.200 zaposlenih i 1.600 menadžera ljudskih resursa širom sveta. Bihevioralni naučnici otkrili su da se ključ svodi na dve reči: priznanje zaposlenog.
Prema rezultatima istraživanja objavljenim u Achievers 2022 State of Recognition Report , zaposleni koji redovno dobijaju priznanja imaju viši nivo predanosti poslu, a dve trećine (65 odsto) priznalo je da bi osećaj priznanja smanjio njihovu želju za traženjem posla.
– Iako priznanje dolazi u mnogim oblicima, jednostavno ‘hvala’ za dobro obavljen posao ne izaziva smislenu reakciju zaposlenog – kaže Natali Baumgartner, glavna naučnica za radnu snagu u Achieversu i direktorka Achievers Workforce Institute.
– Zaposleni žele čuti kako su konkretno doprineli projektu ili zašto su značajno uticali na život kolega. Iako je toplo ‘dobro obavljeno’ uvek dobrodošlo, zaposleni danas stvarno žele čuti lične reči pohvale koje su usmerene na njihov konkretni učinak.
Kad su tokom istraživanja radnici upitani da li bi želeli češće ili značajnije priznanje, više od polovine njih (64 odsto) izjavilo je da im je mnogo draže značajnije priznanje, odnosno ono koje se odnosi na njihov lični učinak.
Komunicirajte jasno i dosledno
Kako bi se zaposleni osećali sigurno, dobre vođe drže ljude u toku sa nadolazećim planovima i projektima, rokovima i svim promenama koje se događaju, bilo da su one dobre ili loše. Svojim zaposlenima daju osećaj sigurnosti osiguravajući da njihov rad i radni status budu na čvrstoj osnovi.
Kada se pojave teški problemi, oni nikoga ne ostavljaju na cedilu tako što kriju bitne informacije. Pravi lideri danas rešavaju roblem odmah tako što se lično sastaju sa timom (ako je fizički moguće) ili šalju poruku bez odlaganja kako bi ljudi znali šta mogu očekivati.
Za kraj, preporuka je za lidere da uvek budu na strani nade, snage, istrajnosti i saosećanja. Vaš posao kao vođe je učiniti sve što je potrebno kako biste zadovoljili potrebe svojih ljudi – pokazujući da ih cenite ne samo kao radnike, već i kao ljudska bića.