KINESKA PRETNJA TESLI Kompanija BYD prestala s proizvodnjom tradicionalnih četvorotočkaša
Kineski BYD beleži drastičan rast uprkos nepopularnoj odluci.
Samo nekoliko dana nakon što su se pojavili snimci novog modela koji se takmiči sa Tesla Modelom 3, kineski gigant je objavio da je postao prvi proizvođač automobila koji je prekinuo proizvodnju modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Iako se to dogodilo prošlog meseca, BYD nije prvi ako ćemo iskreno, ali je definitivno prvi od velikih igrača. Podsetimo, drugi proizvođači su već najavili pauzu u drugoj polovini decenije, a među prvima će biti brendovi kao što su Alfa Romeo, Bentli i DS.
Ne proizvode više “benzince“
Ako se vratimo na kineskog proizvođača automobila, u njegovom asortimanu trenutno nema klasičnih benzinaca, već je ponuda zasnovana na električnim modelima i plug-in hibridima. Inače, BYD je prošlog novembra udružio snage sa Fordom, GM-om, Mercedesom, Volvom i Jaguar Land Roverom u inicijativi da zaustavi proizvodnju vozila na fosilna goriva do 2040. godine.
BID je najavio da će nastaviti da podržava vlasnike svojih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što uključuje i proizvodnju rezervnih delova za sve modele koji se više ne proizvode.
Paralelno sa ovom informacijom, BYD je objavio da je u martu proizveo 53.664 električna automobila i 50.674 plug-in hibrida, što ga čini najprodavanijim brendom u Kini, ali i najprodavanijim električnim brendom na svetu. Zbog visokog rasta, BYD je prilagodio planove za ovu godinu i podigao projekcije proizvodnje sa 1,2 na 1,5 miliona jedinica, a ako se prevaziđu problemi u snabdevanju delovima, prodaja bi mogla da poraste na čak 2 miliona.
Pomenimo i novi BYD Seal sa priloženih fotografija. Električna limuzina duga 4,8 metara navodno će u Kini početi od 34.500 dolara, što je znatno manje od modela Tesla 3. U Evropu bi mogao da stigne sledeće godine