KADA UKINU FOSILNA GORIVA Ključno pitanje – da li dizelaši i benzinci mogu da voze na sintetičko gorivo
Nemačka je uspela da izlobira da se od 2035. godine u Evropskoj uniji, uz vozila sa nultim emisijama, mogu prodavati i automobili koji će koristiti sintetička goriva ili e-goriva. Da li ima razlike između sintetičkog benzina i dizela i goriva koje se dobija iz nafte?
Proizvodni procesi im, naravno, nisu isti (sintetičko gorivo traži veliku količinu el. energije), ali u samom procesu sagorevanja nema važnijih razlika.
Kako navodi Revija HAK, jedna od prednosti e-goriva je to što se mogu koristiti i u postojećim vozilima, odnosno u automobilima na benzin i dizel. Nemački autoklub ADAC je testirao polovni VW Golf VII 1.4 TSI napunjen s e-gorivom. Test je sproveden od juna do avgusta prošle godine, a auto je prešao ‘nekoliko hiljada kilometara’. Nije bilo primetnih promena u tehničkim karakteristikama u odnosu na klasični benzin. Nema problema ni s točenjem goriva. Postojeća mreža benzinskih stanica bi mogla da se koristi za e-goriva. Gorivo za test ADAC-a, na primer, stiglo je iz ispitnog pogona u Chemnitzu.
Prema ADAC-u, cena manja od dva evra po litru sintetičkog goriva se čini mogućom u budućnosti. Tome u prilog govori i činjenica da troškovi proizvodnje zelene električne energije padaju, a rastuća masovna proizvodnja pojeftinjuje trenutno vrlo skupa e-goriva. Trenutno su, međutim, troškovi znatno veći.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.