DOBRO IM IDE, ALI NE SVUDA Zbog pada prodaje u Kini, profit Folksvagena niži je za 30 odsto
Profit Folksvagena je pao za 30 odsto u prva tri meseca ove godine uprkos procvatu poslovanja u Evropi i Severnoj Americi, jer je pala prodaja u Kini, gde se nemački proizvođač automobila suočava sa sve većom konkurencijom domaćih modela.
Dobit nakon oporezivanja pala je na 4,7 milijardi evra (4,1 milijardi funti) sa 6,7 milijardi evra (5,9 milijardi funti) u prvom kvartalu prošle godine, saopštila je kompanija sa sedištem u Volfsburgu.
Broj prodatih vozila porastao je za 7,5 odsto na 2,04 miliona. Prihod je skočio za 21,5 odsto na 76,2 milijarde evra (67 milijardi funti) pošto je Folksvagen video snažnu potražnju i povećanu moć cena – što znači spremnost kupaca da daju više za svoje automobile.
Međutim, kompanija je prodala 14,5 odsto manje vozila u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, gde konkurenti kao što je BID ubrzano razvijaju nova električna i hibridna vozila po konkurentnim cenama i takmiče se sa stranim brendovima.
BID Auto, u vlasništvu proizvođača baterija BID Co, prednjačio je ispred Tesle u ukupnoj prodaji u 2022. sa 1,9 miliona vozila. Polovina su bili benzinsko-električni hibridi, dok je Teslina flota čisto električna.
Folksvagen je rekao da je „uveren“ da će proširena paleta modela i više tehnoloških karakteristika specifičnih za Kinu značiti da će se isporuke u zemlju „oporaviti tokom preostalog dela godine“.
Kompanija je saopštila da planira da uloži milijardu evra u novi centar za inovacije električnih automobila sa sedištem u kineskom gradu Hefei.
VV je rekao da sistematski napreduje sa prelaskom na električna vozila, prodavši 141.000 automobila samo na baterije tokom kvartala, ili oko 7% ukupnih isporuka.
Potvrdio je svoje izglede za profit za ovu godinu i rekao da se snažna potražnja za njenim proizvodima ogleda u knjizi narudžbina od 1,8 miliona vozila u Evropi, uključujući 260.000 električnih vozila na baterije.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.