AKVIZICIJA VREDNA DESETINE MILIONA Iako beleži pad vrednosti akcija Adobe Inc. kupuje softversku kompaniju Figma
Adobe Inc. je objavila da će kupiti softversku kompaniju Figma u poslu vrednom oko 20 milijardi dolara u gotovini i akcijama. Akcije kompanije Adobe potonule su za 17 odsto, što je najveći pad od 2010.
Osnovana 2012. godine, Figma kreira softver za dizajn zasnovan na oblaku koji omogućava timovima da sarađuju u realnom vremenu. On se direktno takmiči sa Adobe KSD programom, a njihovu platformu za onlajn saradnju za dizajn i razmišljanje koriste kompanije u rasponu od Zoom Video Communications do AirBnBa i Coinbase.
Kompanija je procenjena na 10 milijardi dolara u poslednjem krugu finansiranja 2021. godine, prenosi CNBC.
-Adobeova veličina je ukorenjena u našoj sposobnosti da kreiramo nove kategorije i isporučimo najsavremenije tehnologije kroz organske inovacije i neorganske nabavke – rekao je izvršni direktor Adobe-a Šantanu Naraien i naglasio da je kombinacija Adobe-a i Figma-e transformativna i ubrzaće našu viziju kolaborativne kreativnosti.
Adobe je poslednjih godina izoštrio fokus na prostor alata za saradnju putem akvizicija. Kupio je platformu za upravljanje radom Vorkfront 2020. i platformu za video saradnju zasnovanu na oblaku Frame.io prošle godine.
Nakon zaključenja ugovora, suosnivač i izvršni direktor Figme Dilan Fild će nastaviti da vodi kompaniju. On će izveštavati Davida Vadhvanija, predsednika Adobeovog odeljenja za digitalne medije.
U izveštaju CNBC-a prošlog meseca navodi se da hiljade zaposlenih u Majkrosoftu koriste Figmu, čime se vrši pritisak na blisku vezu softverskog giganta sa Adobe-om. Distribucija na mašinama sa operativnim sistemom Windovs pomogla je Adobe-u da postane sveprisutan, a kompanije takođe sinhronizuju svoje proizvode na više platformi.
Očekuje se da će posao biti zatvoren 2023. godine, a Figmu sa sedištem u San Francisku će i dalje voditi suosnivač i izvršni direktor Dilan Fild. Obe kompanije će morati da plate naknadu od milijardu dolara ako odustanu od ugovora.
Adobe je takođe objavio rezultate za svoj treći fiskalni kvartal. Izjavio je zaradu od 3,40 dolara po akciji, nadmašujući Refinitivu procenu od 3,33 dolara po akciji. Ostvarili su prihod od 4,43 milijarde dolara, što je u skladu sa očekivanjima analitičara.