10 SAVETA ZA DIGITALNI MARKETING KOJI DONOSE PROFIT Sve počinje od društvenih mreža
1. Optimizujte svoju veb lokaciju za semantičku mrežu
- Koristite jezik za označavanje šeme da strukturirate svoje podatke
- Uverite se da je sadržaj vašeg sajta dobro napisan i lak za razumevanje
- Koristite metaoznake da opišete sadržaj svog sajta
- Iskoristite interno povezivanje da biste poboljšali protok informacija na vašoj veb lokaciji
- Koristite eksterno povezivanje da poboljšate autoritet svog sajta
2. Budite aktivni na Instagramu i drugim platformama društvenih medija
- Povećajte organski saobraćaj na vašoj veb lokaciji ili blogu
- Saradnja sa influenserima sa velikim brojem pratilaca radi promocije vašeg sadržaja ili proizvoda/usluga
- Analizirajte odakle dolaze klijenti vašeg konkurenta i doprete do njih
- Budite u toku sa umovima vaših potencijalnih kupaca
3. Koristite sadržaj dugog oblika da biste rangirali za više ključnih reči
- Dugačak sadržaj (3000–7000 reči) dobija 2Ks pregleda stranica i 24 odsto više deljenja od članaka prosečne dužine (900–1200 reči)
- Sadržaj od 7000+ reči pokreće skoro 4k više saobraćaja od članaka prosečne dužine (900–1200 reči)
4. Koristite više video zapisa u svojim marketinškim naporima
Video je odličan način da se angažujete sa svojom publikom i promovišete svoje proizvode ili usluge. Ali to nije jedina svrha; video se takođe može koristiti za
- Obrazujte svoju publiku o svojim proizvodima/uslugama
- Pokažite kulturu svoje kompanije
- Izgradite odnose sa kupcima i partnerima
- Odgovorite na često postavljana pitanja (FAK)
- Dajte izjave kupaca
Mogućnosti su beskrajne, pa je važno da koristite više video zapisa u marketinškim naporima. Ne samo da će vam pomoći da se povežete sa svojom publikom na više ličnom nivou, već će vam pomoći i da povećate svoj SEO i organski saobraćaj.
I poslednja stvar: jedan od razloga zašto je video toliko popularan je zato što je kompatibilan sa mobilnim uređajima. Ljudi vole da mogu da gledaju video snimke na svojim pametnim telefonima i tabletima, pa kada pravite video snimke, uverite se da su optimizovani za gledanje na mobilnom uređaju kako ne biste isključili one koji nemaju pristup stonim ili laptop računarima kada su uključeni the go.
Profesionalni savet: Bez obzira da li ćete praviti video snimke na IouTube-u ili nekoj drugoj platformi, obavezno ih optimizujte za SEO tako što ćete uključiti ključne reči u naslov, opis i oznake. Takođe bi trebalo da uključite vezu do vaše veb lokacije u opis videa kako bi je gledaoci mogli lako da pronađu nakon što pogledaju video.
5. Investirajte u podršku za ćaskanje uživo
U današnjoj eri, 60 odsto kupaca očekuje trenutni odgovor kada započnu ćaskanje uživo, a 44% ljudi kaže da je ćaskanje najvredniji alat koji kompanija može da ponudi na svojoj veb stranici. Ako ništa drugo, ovi brojevi će se samo povećavati u budućnosti, tako da je ulaganje u podršku za ćaskanje uživo od suštinskog značaja.
Ćaskanje uživo pruža odlično korisničko iskustvo omogućavajući klijentima da brzo i efikasno dobiju odgovore na svoja pitanja i omogućava vam da komunicirate sa potencijalnim klijentima i klijentima u realnom vremenu. Ovo je dragoceno jer vam omogućava da izgradite odnose, odmah rešite probleme, pa čak i da povećate ili unakrsnu prodaju proizvoda/usluga, što rezultira većim stopama konverzije.
Osim toga, više nećete morati da šaljete ankete da biste dobili povratne informacije od svojih kupaca (ili barem ne tako često). Otvaranjem više mogućnosti za interakciju između vas i vaših klijenata, veća je verovatnoća da ćete dobiti organske i dosledne povratne informacije koje su vam potrebne da poboljšate svoju veb lokaciju i celokupno korisničko iskustvo.
Prošli su dani kada su kupci morali da čekaju radno vreme da bi dobili odgovore na svoja pitanja. Uz podršku za ćaskanje uživo, oni mogu da vas kontaktiraju 24/7/365 na bilo kom uređaju, bilo da je to desktop, laptop ili mobilni telefon. Kupci su očekivali ovu vrstu pogodnosti, a ako je ne pružite, verovatno će svoj posao usmeriti na drugo mesto.
Konačno, ćaskanje uživo predstavlja veliku uštedu. Možete uštedeti svom poslu mnogo novca tako što ćete eliminisati potrebu za skupim naplatama putarine prilikom pozivanja međugradskih brojeva. Da ne spominjemo, takođe je efikasnije jer klijenti mogu dobiti odgovore na svoja pitanja bez čekanja na čekanje ili prebacivanja u drugo odeljenje.
Profesionalni savet: Ako niste sigurni odakle da počnete kada je u pitanju ulaganje u podršku za ćaskanje uživo, neki popularni alati uključuju LiveChat, ZenDesk i HelpScout.
6. Koristite više sadržaja koji generišu korisnici (UGC) na svojim kanalima
Usmena predaja je i dalje važna; u digitalnom dobu, korisnički generisani sadržaj (UGC) je nova priča od usta do usta. Ovo je sadržaj koji kreiraju vaši klijenti koji promoviše vaš brend, proizvod ili uslugu. To je efikasan način da doprete do nove publike i izgradite poverenje kod potencijalnih kupaca jer dolazi iz izvora treće strane (tj. nekog drugog a ne vaše kompanije).
Njegova efikasnost je jasna u sledećoj statistici:
- 84% potrošača kaže da veruje preporukama kolega iznad svih drugih izvora oglašavanja.
- 79% ljudi kaže da UGC jako utiče na njihove odluke o kupovini.
- Potrošači smatraju da je UGC 9,8 puta upečatljiviji od uticajnog sadržaja prilikom kupovine.
Kao rezultat toga, marketing od usta do usta dovodi do više nego dvostruko veće prodaje od plaćenog oglašavanja, tako da je važno pronaći načine da ugradite UGC u svoju strategiju digitalnog marketinga.
Postoji mnogo načina da se to uradi, ali neke popularne metode uključuju prikazivanje izjava klijenata na vašoj veb lokaciji ili korišćenje platformi društvenih medija (kao što je Instagram) za prikazivanje sadržaja koji generiše korisnik. Takođe možete podstaći klijente da ostavljaju recenzije na sajtovima trećih strana (kao što su Google ili Ielp) ili da kreirate ambasadore brenda koji će vam pomoći da promovišete svoje poslovanje.
Kojim god putem da se odlučite, uverite se da redovno prikazujete UGC na svojim kanalima da biste izgradili poverenje kod potencijalnih klijenata i povećali konverzije. Ali evo nekoliko brzih saveta:
- Kada prikazujete UGC na svojoj veb lokaciji, prvo dobijete dozvolu od klijenta.
- Koristite relevantne hashtagove kada promovišete UGC na društvenim medijima da biste dosegli širu publiku.
- Pažljivo birajte UGC kako biste bili sigurni da je u skladu sa identitetom vašeg brenda i porukom.
- Uverite se da je sadržaj autentičan, što znači da ga treba da kreiraju kupci, a ne vaša kompanija.
Kada se uradi kako treba, sadržaj koji generišu korisnici može biti moćno sredstvo u vašem digitalnom marketinškom arsenalu. Služi kao besplatno oglašavanje, a kupci će verovatnije deliti UGC jer je povezan i koristan.
Kada počnete da ugrađujete UGC u svoju strategiju, verovatno ćete primetiti porast angažovanja i konverzija!
7. Implementirajte SEO od samog početka
Za razliku od plaćenih rezultata pretrage, koji se prikazuju kao rezultat oglasa, SEO se odnosi na to da vašu veb lokaciju učinite najboljom što može, tako da će Google (i drugi pretraživači) želeti da je visoko rangiraju u svojim rezultatima organske pretrage. Iz tog razloga se naziva „organska“ pretraga (ili prirodna ili zarađena – svi termini koji znače istu stvar).
Ali vredi napomenuti da se SEO ne odnosi samo na standardnu Google pretragu. Može se primeniti i na druge vrste pretraga, uključujući:
- Pretraga slika (pretraga slika na Google-u)
- Lokalna pretraga (traženje preduzeća ili proizvoda u vašoj blizini)
- Pretraga video zapisa (pretraga video snimaka na IouTube-u ili drugim video platformama)
- Pretraga akademskih baza podataka (traženje akademskih radova ili istraživanja)
- Pretraga veb sajtova sa vestima (traženje vesti)
I još!
Ovo su sve primeri onoga što je poznato kao „vertikalna pretraga“, što je vrsta pretrage koja omogućava korisnicima da pronađu određene vrste sadržaja na internetu. A ono što je zajedničko među svim ovim pretragama je da ih sve pokreću algoritmi – skup pravila ili smernica koje kompjuterski program, poput pretraživača, sledi da bi izvršio zadatak.
U kontekstu SEO-a, pretraživači koriste algoritme za indeksiranje interneta, indeksiranje veb lokacija i rangiranje stranica u svojim rezultatima organske pretrage. Dakle, da biste se rangirali na bilo kom pretraživaču, morate da razumete kako funkcionišu njihovi algoritmi i šta možete da uradite da poboljšate svoju veb lokaciju tako da ispunjava njihove kriterijume.
Razlika između SEO i optimizacije lokalnog poslovanja
Ponekad postoji zabuna između SEO (optimizacija za pretraživače) i optimizacije lokalnog poslovanja. Dakle, koja je razlika između to dvoje?
Optimizacija lokalnog poslovanja optimizuje prisustvo kompanije na mreži tako da će njene veb stranice biti prikazane na popularnim pretraživačima kada korisnici unesu relevantne ključne reči u svoj upit pretraživača (npr. „vodoinstalater u Irvajnu“).
Nasuprot tome, SEO se odnosi na to da vašu veb lokaciju učinite najboljom što može, tako da će Google (i drugi pretraživači) želeti da je visoko rangiraju u svojim rezultatima organske pretrage. To je opštiji termin koji se može primeniti na bilo koju pretragu, uključujući i lokalne poslovne pretrage.
Šta je sa razlikom između PPC-a i SEO-a?
Još jedna uobičajena zabuna je između PPC (plati po kliku) i SEO-a. Ovo je jasno: PPC je kada plaćate da bi se vaš oglas prikazao na vrhu rezultata pretrage, a SEO je kada poboljšate svoju veb lokaciju da se organski rangira na vrhu.
PPC je vrsta plaćene pretrage, što znači da vidite rezultate samo ako ste voljni da ih platite. Nasuprot tome, ne plaćate za SEO – ne morate da plaćate Google AdVords ili Facebook oglase da bi se vaša veb lokacija rangirala u rezultatima organske pretrage.
Naravno, to ne znači da je SEO potpuno besplatan. Potrebno je vreme, trud, pa čak i novac (za stvari kao što su alati za istraživanje ključnih reči) da biste poboljšali svoju veb lokaciju, tako da ispunjava kriterijume algoritama pretraživača. Ali kada to uradite, vaša veb lokacija će se rangirati visoko u rezultatima organske pretrage i nećete morati da plaćate za svaki klik kao što radite sa PPC.
8. Napravite veb lokaciju i blog koji je prilagođen mobilnim uređajima
Veb lokacije koje ne reaguju i nisu prilagođene mobilnim uređajima su u ozbiljnom nedostatku u današnjem digitalnom pejzažu. Google je davno izjavio da je responzivni dizajn njihova preporučena mobilna konfiguracija, i kažnjavaju sajtove koji nisu prilagođeni mobilnim uređajima tako što ih guraju niže u rezultatima pretrage.
Osim toga, na mobilne uređaje otpada više od polovine ukupnog globalnog internet saobraćaja, tako da ako vaš sajt nije dizajniran za mobilne korisnike, propuštate ogroman deo svoje potencijalne publike, a ko to želi?
Dakle, ako je vaš veb sajt težak za navigaciju na mobilnom uređaju, korisnici će verovatno odustati i otići na sajt konkurenta koji je bolje dizajniran za njihove potrebe.
Evo šta možete da uradite da biste bili sigurni da je vaša veb lokacija prilagodljiva i prilagođena mobilnim uređajima:
- Koristite responzivnu temu ili šablon: Ako koristite VordPress, dostupno je mnogo responzivnih tema. Obavezno ih testirajte na različitim uređajima pre nego što se posvetite jednom.
- Optimizujte svoje slike: Uverite se da su vaše slike odgovarajuće veličine za uređaje na kojima će se gledati. Velike slike mogu usporiti vašu veb lokaciju i niko ne želi da čeka da se stranica učita.
- Koristite oglase prilagođene mobilnim uređajima: Ako prikazujete oglase na svojoj veb lokaciji, uverite se da su optimizovani za mobilne uređaje. Ne želite da prikazujete oglas koji je prevelik ili se ne uklapa pravilno na mobilni uređaj, jer će to nervirati korisnike.
- Optimizujte svoju veb lokaciju za brzinu: Brza veb lokacija je dobra veb lokacija. Niko ne želi da čeka da se spora veb lokacija učita, pa se pobrinite da vaša veb lokacija bude što brža. Možete testirati brzinu svog sajta pomoću Google-ovog alata PageSpeed Insights.
- Uverite se da objavljujete sadržaj visokog kvaliteta: Kada dodajete nove stranice na svoju veb lokaciju, razmislite da li će biti vredne truda kada budu objavljene. Na primer, da li će naslov biti od pomoći u rezultatima pretrage? Vaš sadržaj bi trebalo da vas podstiče na SERP-ove – a ne da vas zadržava ili vam daje samo kratkoročni podsticaj. Ovo je deo prilagođenosti mobilnim uređajima, jer Google neće samo da rangira vaš sadržaj više ako je prilagođen mobilnim uređajima, već i visokokvalitetan i koristan.
- Proverite svoj sajt: Koristite Google-ov test prilagođenosti mobilnim uređajima da vidite da li je vaša veb lokacija prošla.
9. Koristite chat botove na svom sajtu i aplikacije za razmenu poruka
Kao i ulaganje u podršku za ćaskanje uživo, chat botovi mogu biti odličan način da poboljšate korisničku uslugu. Chatbotovi su kompjuterski programi koji oponašaju ljudski razgovor. Mogu se koristiti za odgovaranje na uobičajena pitanja, pružanje korisničke podrške, pa čak i za generisanje potencijalnih klijenata.
Ono što je sjajno u vezi sa chatbotovima je to što su dostupni 24/7, tako da vaši klijenti mogu da dobiju odgovore koji su im potrebni kad god im zatrebaju. A pošto su automatizovani, mogu da podnesu mnoge upite bez preopterećenja.
Chatbotove je takođe relativno lako postaviti. Možete koristiti mnoge platforme, kao što su Chatfuel ili Manichat. Sve što treba da uradite je da kreirate nalog, dodate svog chat bota na svoju veb lokaciju ili aplikaciju za razmenu poruka i počnete da ga obučavate da razume ljudski razgovor i podesite svoje odgovore.
Čet-botovi mogu značajno da poboljšaju vaše poslovanje:
- Poboljšanje vaše korisničke usluge (putem brzih odgovora na uobičajena pitanja)
- Generisanje potencijalnih klijenata (prikupljanjem informacija o korisnicima, a zatim ih prosleđivanjem vašem prodajnom timu)
- Povećanje prodaje (preko više i unakrsne prodaje proizvoda)
- Zadržavanje klijenata (pružanjem korisne podrške i preporuka)
Profesionalni savet: Ne zaboravite da redovno testirate svog chat bota da biste bili sigurni da radi ispravno i daje tačne odgovore korisnicima. To možete učiniti postavljanjem pitanja ili postavljanjem testova sa grupom beta testera.
10. Dajte prioritet kvalitetu u odnosu na količinu kada povećavate svoju listu e-pošte
Na kraju, ali ne i najmanje važno, postoji 4 milijarde korisnika e-pošte dnevno, što znači da je marketing putem e-pošte i dalje jedan od najisplativijih načina da dođete do ciljne publike. U stvari, za svaki dolar potrošen na marketing putem e-pošte, preduzeća bi mogla da zarade do 44 dolara zauzvrat.
Međutim, ne radi se samo o tome da imate veliku listu e-pošte, već i ciljanu i angažovanu listu e-pošte. Nema smisla imati listu pretplatnika koji nikada ne otvaraju vaše imejlove ili im nije stalo do vašeg brenda.
Da biste povećali kvalitetnu listu e-pošte, morate:
- Uverite se da su vaši obrasci za registraciju efikasni: Vaši obrasci za registraciju treba da budu kratki i laki za popunjavanje. Takođe bi trebalo da budu postavljeni strateški na vašoj veb lokaciji, na bočnoj traci ili na dnu posta na blogu.
- Podstaknite registracije: Možete podstaći ljude da se prijave za vašu listu e-pošte tako što ćete im ponuditi popust, besplatnu isporuku ili rani pristup novim proizvodima.
- Šaljite samo relevantne e-poruke: Ne bombardujte svoje pretplatnike imejlovima do kojih im nije stalo. Šaljite im e-poruke relevantne za njihova interesovanja i potrebe.
Vaša lista e-pošte je najvažnija prednost za oglašavanje vašeg poslovanja na mreži, pa se uverite da ste od samog početka fokusirani na pravljenje kvalitetne liste. Sa prilagodljivom i angažovanom listom e-pošte moći ćete da postignete svoje poslovne ciljeve – generisanje potencijalnih klijenata, prodaja ili zadržavanje klijenata.
Spremni da podignete svoj digitalni marketing na viši nivo?
Sa ovih deset saveta o digitalnom marketingu, možete početi da kreirate svoju strategiju digitalnog marketinga kako biste svoje poslovanje podigli na nove visine. Ne zaboravite da pratite svoj napredak usput da biste videli šta funkcioniše, a šta ne – digitalni marketing se uvek menja, tako da je važno da ostanete u toku sa najnovijim trendovima.