RAZLIKA U CENI I DO 91 ODSTO Zašto je Zara skuplja van Evrozone
Razlika u ceni je razlog njihove dobre zarade. Španski modni lanac Inditex, vlasnik popularne marke Zara, izvestio je danas, 7. juna, o skoku dobiti i prihoda u prvom poslovnom tromesečju tekuće godine, a kako navode – zahvaljujući višim cenama na tržištima van evrozone.
U periodu od februara do aprila 2023, neto dobit Inditex-a je porasla za 54 odsto, na 1,2 milijarde evra.
Prihod je uvećan za 13 posto, na 7,6 milijardi evra, uprkos prodaji profitabilnog ruskog poslovanja i višim troškovima rada.
Kada se isključe promene valutnih kurseva, prihod je veći za 15 odsto. U gotovo istom procentu porasla je i dobit pre kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA), na 2,2 milijarde evra.
Inditex sledi strategiju viših cena na tržištima izvan evrozone. U zemljama poput Sjedinjenih Država, Meksika i Saudijske Arabije, neka odeća je skuplja i do 91 odsto nego na domaćem tržištu, prenosi Telegraf.
Potražnja u SAD bila je slabija zbog „pogoršanog makrookruženja“, ističe se, ali je nadoknađena poboljšanom prodajom u južnoj Evropi, zahvaljujući povoljnim vremenskim prilikama.
Bruto marža iznosila je u prvom poslovnom kvartalu rekordnih 60,5 posto, što pokazuje da je Inditex uspeo da prenese više cene na kupce i da uspešno primeni povećanje plata radnika u matičnoj Španiji, za 20 odsto, u proseku.
Napominju i da im je prodaja kolekcije proleće-leto u maju, na početku drugog poslovnog tromesečja, skočila za 16 posto.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- cene
- Evropska unija
- Zara