PRESTONICA KAO BISER NA BOSFORU Beograd po turističkim kapacitetima i ponudi odmah iza Istanbula
Beograd ima šansu da do kraja 2022. dostigne broj gostiju koji su posetili prestonicu tokom 2019. godine, pre pandemije, izjavio je direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović.
Popović je povodom obeležavanja Svetskog dana turizma Adi Ciganliji, gde je predstavljena turistička ponuda Ade i brojnih turističkih organizacija i destinacija širom Srbije, rekao kako statistički podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je od januara do jula registrovano oko 1,76 miliona noćenja, a realno verovatno oko dva miliona.
– U poređenju Beograda sa evropskim gradovima kojima imaju sličnu ponudu, kapacitete i usluge, mi smo verovatno odmah posle Istanbula, koji se oporavio od krize prouzrokovane Covidom-19 – rekao je čelni čovek Turističke organizacije Beograda, prenosi portal biznis.rs.
On je ocenio da je ograničavanje broja letova i uslova putovanja dovelo do toga da izostane veći broj očekivanih gostiju.
– Za sedam meseeci, recimo, imamo nešto manje od 50.000 gostiju iz Kine, a to je manje nego što ih je bilo 2019. godine. Međutim, kad pogledamo kakve su kovid procedure u Kini onda vidite da je to njima veliki problem za putovanje u uslovima pandemije – istakao je Popović.
Optimizam da bi Beograd u 2022. mogao dostići rezultate iz 2019. godine Popović temelji na činjenici da su tokom avgusta u Beogradu održana tri svetska prvenstva i sijaset drugih događaja.
– Videćemo koliko će efekta to imati. Prema prvim procenama za period januar-avgust rezultat će možda biti i približno broju poseta, odnosno noćenja, iz 2019. godine, koja je u celom svetu bila reper uspešnosti u turizmu – rekao je on.
Miodrag Popović je naglasio da Beograd trenutno ima 121 hotel, ali i oko 30.000 kreveta u privatnom smeštaju, mada je i mnogo gostiju u „sivoj zoni“ koje turistički poslenici ne uspevaju da registruju.
– Ta siva zona nije karakteristična samo za Beograd već i za neke poznatije, pre svega mediteranske gradove. U svakom slučaju, ljudi u vreme pandemije radije biraju privatni smeštaj nego hotelski – konstatovao je Popović.
Manifestaciju na Adi Cignaliji kojom je obeležen Svetski dan turizma organizovali su Sekretarijat za privredu Beograda sa nevladinom organizacijom IMPEV i Javno preduzeće Ada Ciganlija, kao domaćini, uz podršku JKP Beogradske pijace i drugih partnera.
Na prostoru Kamen-grada predstavljena je turistička ponuda Zlatibora i zlatiborskog kraja, rezervata Zasavica u kome sve popularniji postaje takozvani glamping – luksuzni kamping turizam. Pored Turističke organizacije Beograda predstavile su se i brojne druge organizacije.
- Tagovi
- Beograd
- gosti
- IMPEV
- Istanbul
- JKP Beogradske pijace
- JP Ada Ciganlija
- kamping
- Kina
- Manifestacija na Adi Ciganliji
- Mediteranski gradovi
- Miodrag Popović
- Rekordan broj
- Republički zavod za statistiku
- rezervat Zasavica
- Sekretarijat za privredu Beograda
- Siva zona
- Srbija
- Svetski dan turizma
- Turistička organizacija Beograda
- turizam
- Zlatibor