DRUGA STRANA PRIČE Šta činiti kad te prodavačica u marketu optuži za krađu, iako zna da nisi ništa ukrao
Posao trgovca u marketu je veoma naporan, a loše plaćen. To je nesumnjiva činjenica. Teško je raditi sa ljudima i parama, takođe. Međutim, za agresivnu neljubaznost i iživljavanje prema mušteriji, ni pomenute činjenice ne mogu da budu opravdanje.
O tome govori slučaj koji se nedavno odigrao u jednom poznatom lancu marketa u beogradskom naselju Rakovica. Prema rečima našeg sagovornika, koji je zamolio da ostane anoniman, on jeste napravio grešku. Ipak, „kazna” koju je doživeo od kasirke je bila mnogo brutalnija od počinjenog „zločina”.
– U toj prodavnici kupujem već 20 godina, a poslednjih desetak je u vlasništvu jednog poznatog lanca snabdevanja. Nikada nisam imao neprijatnosti, naprotiv. Bio sam uvek ljubazan, kao i zaposleni prema meni – počinje priču naš sagovornik.
Nesporazum prelazi u svađu
On je, kako kaže, pogrešio što nije prijavio kesu sa robom iz druge prodavnice, koju je uneo u market. U njoj je bilo pet limenki piva. Video je da je kasirka u gužvi i nije hteo da je zamara tom sitnicom, jer se dobro poznaju. Čovek je bio u društvu supruge i ćerke od 6 godina.
– Kada smo stigli do kase da bismo platili robu, tada sam rekao kasirki da sam uneo kesu sa artiklima iz druge prodavnice. Grubo mi je rekla „e, pa, ne može tako!” – objašnjava naš sagovornik.
On je, tvrdi, pokušao da objasni da nije mislio da je to suviše bitno, da nije hteo da je ometa u poslu, jer se poznaju godinama i čak pokušao da se izvini. Međutim, kasirka je imala drugačiji plan.
– Usledila je salva uvreda, nekoliko puta je ponovila da ona ne zna da li sam ukrao robu, praktično me optužujući za krađu. I da ima mušterija koje ulaze u tu prodavnicu i duže od mene, pa opet kradu. Kad je, valjda peti put, pomenula krađu, počeo sam i ja da besnim. Rekao sam da ne može sa mnom tako da razgovara – objašnjava čovek.
Tada je usledio najveći šok. Kasirka se obratila detetu.
– A da pitamo nju? Je li, devojčice, jel tata ovo uneo u prodavnicu, ili je uzeo ovde? – upitala je dete.
Isleđivanje deteta
Dete je, objašnjava, reklo da je roba kupljena u drugoj prodavnici, ali je kasirka nastavila ispitivanje. „Jesi sigurna”, „Nemoj da lažeš zbog tate”, „reci, reci slobodno” i tome slično.
– Rekao sam joj povišenim tonom da tek to ne može i ne sme da radi, i da ostavi moje dete na miru. Posle detaljnog isleđivanja zbunjenog i uplašenog deteta, konačno je odlučila da je bilo dosta iživljavanja. Samo je rekla, „dobro, nećemo više o tome” i okrenula mi leđa – objasnio je nezadovoljni kupac.
Roba koju je kupio u toj prodavnici je platila supruga, pa su izašli napolje. Naš sagovornik kaže da se tresao od besa i kad je stigao kući.
On procenjuje da je kasirka, jednostavno, bila jako nervozna, i da joj je bio potreban neko da na njemu iskali svoju nervozu.
– Bilo je dovoljno da mi kaže da sledeći put prijavim robu, zna ona da nije kradena, a ja sam joj se ionako izvinio. Mislim da, kao verna i prijatna mušterija, to najmanje šta zaslužio. Pa čak i da sam prvi put u životu ušao u prodavnicu, ne može tako – zaključuje kupac.
Šta činiti ovim slučajevima? Nažalost, malo toga. Prema rečima Gorana Papovića, predsednika Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), sankcije protiv neljubaznosti ne postoje. Postoji jedino mogućnost da se pokrene neki javni bojkot prodavnice, ali to bi u ovom slučaju svakako bilo preterano.
Papović napominje da, osim neljubaznosti trgovaca, postoji možda i veći problem – a to je neprihvatanje garancije u propisanom zakonskom roku od dve godine.
– Tih pritužbi imamo mnogo, i mogu se podvesti pod neljubaznost trgovca. Prema našim podacima, čak 43 odsto mušterija ne uspeju da zamene robu, iako je ona pod garancijom – kaže Papović.