KAKO FUNKCIONIŠE PLAĆANJE KARTICAMA NA PIJACI Sve se završi za minut, mladi najviše vole ovaj vid transakcije
Na inicijativu Privredne komore Srbije i kompanije Mastercard, septembra meseca prošle godine pokrenut je Pilot projekat – Digitalizacija beogradskih pijaca. Njegovu realizaciju su podržale i Javno komunalno preduzeće Gradske pijace i kompanije Banca Intesa, Chipcard i Payten.
Naši sugrađani od sada, pri kupovini cveća, voća ili svežih pečuraka na Kaleniću, Đermu i Palilulskoj pijaci više ne moraju da traže bankomate ili menjačnice, ako u novčaniku nemaju dovoljno gotovog novca. Na ovim pijacama je u okviru projekta instalirano ukupno 51 POS terminal, preko kojih je u prethodnih pola godine obavljeno 7600 bezgotovinskih transakcija.
Prodavci nakon nekoliko meseci od pokretanja projekta najvećim delom su zadovoljni ovom novinom. Kako kažu, bezgotovinsko plaćanje je ubrzalo rad i „sve se završava za minut“.
Zadovoljni trgovci, mušterije još više
Milenković Zoran, zakupac tezge sa elektro opremom na Kalenić pijaci rekao je da se mušterije polako upoznaju sa ovom mogućnošću plaćanja na njegovoj tezgi i da sve više koriste platne kartice.
Na pitanje našeg novinara da li je bezgotovinsko plaćanje koje je uvedeno u septembru prošle godine olakšalo poslovanje, Zoran kaže da jeste i dodaje da to uglavnom zavisi od mušterije i od njene platežne moći.
– Ko ima više novca taj uglavnom plaća gotovinom, ko ima manje novca kod sebe taj radije plaća karticom. Pitaju nas ljudi da li mogu da plate robu bezgotovinski. Imamo i ove table na tezgama sa obaveštenjem da se kod nas roba može platiti karticama. Mlađa populacija sve više pazari na ovaj način, dok se stariji drže tradicionalnog plaćanja robe na pijaci- kazao je prodavac elektro opreme sa Kalenića za Bizportal.rs.
Dodaje i da je početak rada sa novim uređajem bio, kao i svaki početak, pomalo težak. Malo kasnije stvari su se posložile i sada sve funkcioniše dobro.
– U početku je bilo malo teže dok nisam naučio da koristim POS terminal i imao sam ponekad problema oko termo-trake, kada se zaglavi (traka na kojoj se štampa račun). Sada to više nije slučaj i sve je u redu. U suštini, veoma je jednostavno i jako sam zadovoljan. Mlađa populacija sve više plaća na ovaj način, dok se stariji drže tradicionalnog plaćanja robe na pijaci – objašnjava Zoran.
Da li se poboljšalo poslovanje?
Trgovci za tezgama uglavnom se slažu oko toga da im poslovanje ide bolje otkad su uveli bezgotovinske transakcije, pri prodaji svoje robe. I pored straha od strane prodavaca u samom početku uvođenja POS terminala, sada vide da su u blagoj prednosti od konkurencije koja još uvek nije uvela ovaj vid plaćanja.
Sledeća tezga koju smo obišli je gde se prodaju pečurke i ajvar. Na njoj upoznajemo nasmejanu prodavačicu Natašu.
Ona kaže da je zadovoljna prodajom otkako je uvela bezgotovinsko plaćanje i dodaje da mnogo ljudi koristi ovaj način plaćanja, pretežno mlađi sugrađani. Ali i stariji se obradaju kada čuju da mogu tako da plate vrganje ili lisičarke. Posebno kada je visok datum u mesecu, do penzije. Ona je zadovoljna ovim vidom naplate robe jer ubrzava sam proces rada.
-Kada kupci nemaju sitan novac, pa dok ja nađem gde da rasitnim, tu se dosta vremena gubi što nije slučaj kada mušterije na Kaleniću plaćaju robu karticama. Bezgotovinska naplata ide za čas, ni minut mi ne treba da završim prodaju – dodaje Nataša.
Sagovornica za je za Bizportal istakla da u početku nije imala smetnji prilikom korišćenja POS uređaja jer i sama koristi ovaj vid plaćanja, kada se nalazi u ulozi kupca.