RAZLIKA I DO NEKOLIKO HILJADA DINARA ZA ISTU ROBU Trgovci zarađuju na deci – za istu igračku, cena ide od 3.600 d0 7.800 dinara
Pisali smo ranije o prevrtljivim trikovima kojim se služi trgovci, i veliki maloprodajni lanci kako bi došli do što većeg profita, a činjenica je da građani sve više primećuju brojne nepravilnosti u radu takvih prodavnica.
Društvene mreže preplavile su objave na kojima su prikazani identični proizvodi sa drastičnim razlikama u cenama, od prodavnice do prodavnice.
Poslednji aktuelni slučaj jeste upravo dečija igračka pod imenom „Hot wheels mega perionica“ koja se nalazi, kako u svim poznatim lancima dečijih igračaka, pa sve do objekata široke namene. Raspon cena se kreće od 3.600 dinara, pa sve do 7.900, za isti proizvod.
Brend pravi cenu
Prema rečima Marka Dragića, poznate kompanije oslanjaju se na ime svog brenda i samim tim sebi daju za pravo da na jeftinim proizvodima abnormalno zarađuju.
– Praksa kod svih brendova koji steknu zvučno ime jeste da svaku priliku iskoriste kako bi na sve načine profitirali. Oni zapravo prodaju „staru slavu“ i time opravdavaju napumpane cene svojih proizvoda. Prodaju jeftine proizvode u nabavci po visokim cenama, i oslanjaju se na lojalnost kupaca – započinje pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), za Bizportal.
Kako naš sagovornik navodi, Srbija je slobodno tržište, pa je takva praksa i dozvoljena.
– Svaki trgovac ima prava da napravi cenu za koju smatra da je najbolja, iako to uglavnom ide na štetu građana. Takođe, koriste aktuelnu sitauciju, kao i svaku do sad, u kojoj će svoje gubitke da nadomeste većim i nerealnim cenama. S tim da visina marže na jedan proizvod nije fiksno određena, ovakvo formiranje cena je slobodno i ne može da bude sankcionisano – objašnjava Dragić.
Maloprodajni lanci znače bolju konkurenciju
Zdravu konkurenciju na tržištu čini upravo sve veći broj prodavnica sa cenama i asortimanom namenjenim za „svačiji džep“.
– I pored sve većeg broja pristupačnijih i jeftinijih maloprodajnih objekata široke namene, zvučniji brendovi ne odustaju od drastično većih cena, ubeđujući građane da su njihovi proizvodi bolji samo zbog popularnog imena i višegodišnjeg postojanja u Srbiji. Odlična stvar je upravo što veći dolazak prodavnica koje nude pristupačniji asortiman, jer će ljudi vremenom shvatiti da je kupovina upravo u takvim objektima bolja – objašnjava za Bizportal Marko Dragić.
Nije skupo uvek i bolje
S tim da sledi vreme praznika, ali i poklona, naš sagovornik savetuje građane da najpre dobro uporede cene, kao i da biraju one jeftinije.
– Najbolja kazna za objekate koji drže nerealne cene jeste da građani kupuju u konkurentskim prodajnim mestima, i time smanje finansijsku dobit popularnim brendovima. Savetujem da kupuju pametno, jer nije ono skuplje uvek i najbolje – zaključuje pravni savetnik NOPS-a.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.