USVOJEN JE PREDLOG O NAPLATI KARATA Beograđane čekaju nova pravila, bolji autobusi, ali šta će biti sa cenom prevoza
Nakon 11 punih godina saradnje između turske kompanije i Beograda je završena. Na jučerašnjoj sednici Skupštine grada usvojen je predlog o naplati karata za koju će biti zadužen upravo Grad Beograd. Brojke su ipak uradile svoje, pa je zbog činjenice da od ukupnog broja Beograđana (800.000) koji koriste gradski prevoz, kartu plaćaju samo od 120.000 do 180.000 građana.
Pored promene uprave koja će biti zadužena za naplatu, menja se i pravilo koriščenja gradskog prevoza. Ulazak na prva vrata biće obavezan, a svako vozilo imaće konstantnu kontrolu. U vozilima javnog prevoza već je krenulo izmeštanje validatora za očitavanje kartica, a pojedina vrata su izlepljena sa obaveštenjima o novom pravilniku.
U manjim autobima ulaz će se podrazumevati isključivo na prvim vratim, dok će na zglobnim autobima građani moći da ulaze na prva i poslednja vrata, a sva ostala koristiće se za izlaz.
Poskupljenje karata?
Iako će sistem biti znatno unapređen i poboljšan, cena karata se neće menjati do daljneg.
U izjavi za medije, direktor preduzeća „Naplata prevozne usluge Beograd“ Slaven Andrić, objasnio je da građani ne treba da brinu oko povećanja cena mesečnih pretplata i karata za jednokratnu upotrebu, ali i da se očekuje pojačanje od 100 novih autobusa na gas na linijama najvećeg opterećenja putnika.
Iako postoji minimalni strah oko stvaranja gužve i nešto sporijeg kretanja prevoza, Andrić je istakao da će i u tom segmentu gradsko preduzeće imati pravo rešenje.
– Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima, kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, tako što ćemo vikendom smanjiti broj polazaka a povećati broj polazaka u špicu, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da putnici mogu da ulaze na prednja vrata. Moramo povećati naplatu karata, koja je sada svega oko 20 odsto, odnosno 120.000 građana izmiruje svoju obavezu – rekao je ranije Andrić.
Promena BusPlus kartica za beogradsku karticu
Građani koji imaju važeće BusPlus kartice ne moraju da ih menjaju za beogradsku karticu sve do isteka datuma. Sekretarijat za javni prevoz uvođenjem beogradske kartice ima za cilj da građanima obezbedi brojne pogodnosti, poput popusta za kupovinu, ali i besplatnog sadržaja u oblastima kulture, obrazovanja i ostalih.
Kartica će imati tri kategorije, za odrasle, maloletne i najstarije građane, a jedini uslov za dobijanje ove kartice jeste prebivalište na teritoriji srpske prestonice.
Nova beogradska kartica će funkcionisati po principu dva novčanika, gde će na jedan moći da se uplaćuje karta za prevoz, a drugi će moći da se dopunjuje i tako plaća korišćenje javnih bicikala, parkinga i drugo.
Izdavanje beograske kartice moguće je na 14 lokacija širom Beograda.