ZA SVE KRIVI DIZEL MOTORI Folksvagen isplatio silne pare oštećenima – po 6.000 evra svakom
Oko 250.000 kupaca dobilo je odštetu od Folksvagena zbog manipulacije s dizel-motorima. Istovremeno su hiljade onih koji su se pridružili grupnoj tužbi jednog pravnog servisa ostali praznih ruku.
Kako piše Dojče vele, na prvi pogled se čini da je nepravedno: oko četvrt miliona ljudi pre četiri godine od Folskvagena dobilo odštetu u iznosu i do 6.000 evra zbog takozvanog Dizelgejta. Ali mnogi od onih koji su se priključili grupnoj tužbi za sada nisu dobili ništa. I to uprkos činjenici da su i oni žrtve istog skandala, iako su i oni kao kupci vozila kojima je manipulisano pretrpeli istu štetu, iako su i oni preduzeli pravne korake. Da li su se pridruživanjem grupnoj tužbi kladili na pogrešnog konja?
Taj „konj“ se zove „Maj rajt2 (myRight), u prevodu „moje pravo“. Oko 33.000 vlasnika Folskvagenovih automobila je tom pravnom servisu svojevremeno „ustupilo“ svoja potraživanja zbog izmanipulisanih vozila. Cilj je bio da se tako inicira uspešna zajednička tužba, odnosno postupak pred nadležnim sudom u Braunšvajgu, u Donjoj Saksoniji, gde se nalazi Folksvagenova centrala.
Zauzvrat je „Maj rajt“ preuzeo sve troškove i sve rizike u pokušaju da se izbori za isplatu odštete – i na kraju dobije 35 odsto provizije od sume za koju uspe da se izbori na račun odštete od Folskvagena. To je mnogima zvučalo kao privlačna opcija, toliko privlačna da se tokom 2017. godine 15.000 ljudi pridružilo tužbi, a godinu dana kasnije njih još 18.000.
Proces okončan nagodbom
Na kraju ih je, međutim, preostalo samo 150, kako je izjavio jedan predstavnik Pokrajinskog suda u Braunšvajgu. To su ljudi koji se do kraja nisu odlučili za pojedinačne, individualne tužbe, ljudi koji nisu pristali na vansudske nagodbe i nisu se povukli. Bili su strpljivi. Sa servisom „Maj rajt“ oni i dalje čekaju presudu, a prošlo je već šest godina od podizanja tužbe. Kako stvari sada stoje, presuda bi mogla da bude objavljena 22. aprila ove godine.
-Bila je to dobra stvar za potrošače, ali nas je sve to koštalo mnogo energije“, kaže osnivač servisa „Maj rajt“ i njegov direktor Sven Bode. „Sa znanjem od pre šest godina opet bismo uradili isto, ali s današnjim znanjem ne.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- Folksvagen
- Odšteta
- tužba