DA BISTE UŠTEDELI POPIJTE KAFU POSLE ŠOPINGA Najnovija studija kaže da kofein povećava kupoholičarske apetite
Kažu da nikada ne bi trebalo da idete u kupovinu na prazan stomak jer ćete na kraju doneti kući pola rafa sa hranom. Ipak, prema novoj studiji, nije samo ono što jedemo ono što utiče na naše navike potrošnje, već i ono što pijemo. A ako želite da se držite budžeta, možda biste trebali da preskočite kofein.
Potrošnja kofeina može biti loša za vaš budžet
Studija, nedavno objavljena u Journal of Marketing, imala je jednostavan, ali genijalan dizajn. Istraživači su postavili štand na ulazu u tri robne kuće u Evropi nudeći kupcima besplatan espreso. Neki su dobili piće pune jačine, dok su drugi dobili bezkofein. Zauzvrat, kupci su morali da popune kratku anketu o tome kako su se osećali dok su kupovali i da podele svoje račune sa istraživačima.
Za ljubitelje kafe neće biti iznenađenje da su oni koji su pili običan espresso prijavili da se osećaju budnije i uzbuđenije dok kupuju. Na kraju krajeva, to je poenta kofeina. Ali verovatno niste shvatili da kofein utiče ne samo na vaše raspoloženje. Takođe je verovatno da ćete posegnuti za novčanikom, piše Inc.
Oni koji su konzumirali kofein kupili su više stvari i ukupno potrošili više od onih koji su uzimali kofein. Kupovali su i razne stvari. Oni koji su pili običan espreso kupovali su više ukrasnih i nebitnih predmeta poput mirisnih sveća i parfema. Kupovina praktičnijih predmeta, poput četkica za toalet, ostala je relativno nepromenjena. Ovo sugeriše da je veća verovatnoća da ćete popustiti i napraviti neplaniranu impulsivnu kupovinu kada se osećate malo uznemireno od jutarnjeg pića.
Dvostruki zaključak
Pouka za one koji žele da smanje potrošnju je prilično jasna: kafa nije loša za vaše telo i može čak biti dobra za vaše zdravlje, ali takođe može olakšati trošenje. Dakle, možda preskočite taj drugi Americano pre nego što krenete u tržni centar ili otvorite stranicu prodavnice na mreži. Više kofeina vam neće pomoći da donesete najpametnije finansijske odluke.
Stručnjaci za marketing mogu izvući upravo suprotnu lekciju iz ove studije. Deljenje besplatne šoljice kafe ne samo da će usrećiti vaše kupce, već će ih naterati da troše više u vašoj prodavnici. Što znači da sve što uložite u aparat za kafu i espreso može se više nego nadoknaditi dodatnom kupovinom. Vredi bar pokušati.