OBUKA JE PAPRENO SKUPA, ALI SE ISPLATI Sve više Srba je zainteresovano za posao pilota – mesečna plata i do 5.000 evra
U proseku 60.000 ljudi svakog meseca traži informacije o tome kako postati pilot – pokazuju podaci Gugla. Posle informacionih tehnologija, vazduhoplovstvo je i te kako traženo kada je reč o promeni profesije. Upućeni ukazuju da se tržište avio-saobraćaja poslednjih godina sve više razvija i da će ta, za mnoge profesija iz snova, i te kako biti tražena.
Nitu Rakić je jedna od pet žena pilota u nacionalnoj avio-kompaniji. Ljubav ju je iz Indije dovela u Srbiju. Pilotira svim kontinentima već 20 godina i kaže – putnici se svaki put iznenade kada je vide.
-Takve situacije ja imam često, jer još nije toliko uobičajeno da ima žena pilota. Druga strana medalje je da morate da budete spremni da često radite noću, a mi imamo simulator ispita svakih šest meseci-kaže Nitu Rakić.
U Srbiji leti 1.538 pilota, podaci su Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koje godišnje izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje. Dugačak je spisak uslova koje je neohodno ispuniti da biste postali pilot. Među njima su – godine učenja, na desetine sati letenja i nešto više od 40.000 evra koliko košta obuka za civilnog pilota.
Sve to ne sprečava najupornije da, kako u nekoliko privatnih škola letenja tako i na državnoj vazduhoplovnoj akademiji, steknu pilotsku dozvolu.
-S obzirom na potrebe tržišta očekujemo da će ove godine biti ozbiljan pritisak za upis na obe klase i u Beogradu i u Vršcu. S obzirom na to kakva je situacija u vazdušnom saobraćaju i kakva je potreba za pilotima, mislim da uopšte neće biti čekanja za posao- navodi Goran Vijović, direktor Vazduhoplovne akademije u Vršcu.
Urednik portala Tango siks Petar Vojnović kaže da piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu zarađuju oko 4.000 do 5.000 evra.
-Možemo reći da se prvi put u poslednjih nekoliko godina dolazi do balansa i relativno rečeno ima radnih mesta za sve zainteresovane. Piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu su plaćeni negde oko 4.000 do 5.000 evra. Ta visoka mesečna primanja su tradicionalna, a delom su opravdana zbog velike odgovornosti, velikog stresa-dodaje Vojnović.
Odgovornost i stres mnogi piloti menjaju za, kako kažu, najlepši pogled iz kancelarije. Srpski piloti traženi su i u avio-kompanijama na Bliskom Istoku, u Aziji i tradicionalno u Africi. I lou kost kompanije donose više posla, pa zato ne iznenađuje podatak da poslednjih godina u Srbiji raste broj izdatih pilotskih dozvola.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.