„DA LI ŽELITE VAM SE NOVAC DUPLIRA?“ Narodna banka Srbije upozorila sve građane, ozbiljna prevara kruži Fejsbukom
Na mrežama se pojavila informacija da kruži prevara na Fejsbuku, koja potiče sa navodnog naloga Narodne banke Srbije. Naime, u poruci koju dobijete, od vas se traži da dostavite koliko imate novca na računu i pitaju vas ,,da li želite da vam taj novac bude dupliran?“.
Iako je jasno da je reč o prevari, ljudi često nasednu, a jedna od osoba je navodno ostala bez 70.000 dinara.
Narodna banka Srbije, sa osnovama sumnje da se na ovaj način pokušava pribaviti protivpravna imovinska korist na štetu imovine građana Republike Srbije, i pri tome je na svaku ovakvu objavu s kojom je bila upoznata – odmah reagovala.
Narodna banka Srbije je u više navrata i raznovrsnim kanalima informisanja, na internet prezentaciji Narodne banke Srbije i na nalogu društvene mreže Fejsbuk obaveštavala javnost o navedenim prevarama, dodaju iz sedišta NBS.
Lažni nalog zloupotrebljava naziv i grb NBS, ali je jasno da je po sredi prevara zbog gramatičke greške u nazivu naloga „Narodna Banka Srbije“.
– Narodna banka Srbije upozorava građane na učestalu pojavu lažnih imejlova, objava na društvenim mrežama, anketa, gde im se nudi nagrada u različitim iznosima, zloupotrebom Dina kartice ili druge platne kartice ukoliko im se dostave lični podaci. U ovim porukama se neretko zloupotrebljavaju i naziv i grb Narodne banke Srbije. Od građana se traži da dostave četiri poslednja broja kartice, podatke s korisničkog naloga elektronskog ili mobilnog bankarstva, uključujući i šifru, kao i da proslede poruke koje sadrže aktivacione kodove za pristup elektronskom bankarstvu i slično – navode iz NBS i dalje objašnjavaju:
– Nakon toga, dolazi do zloupotrebe kartica građana i vrše se transakcije njihovim novčanim sredstvima, a građani postaju svesni prevare tek kada im stigne poruka o zaduženju računa. Kao i u prethodnim slučajevima kod sličnih prevara, Narodna banka Srbije apeluje na građane da nikako ne odaju svoje podatke drugim licima. Sigurnosne šifre koje banke dostavljaju građanima za korišćenje platnih instrumenata – kartica i elektronskog odnosno mobilnog bankarstva (PIN kartice, aktivacioni kodovi, SMS poruke s kodovima za izvršenje transakcije), kao i sigurnosni podaci koje građani nakon toga sami kreiraju (šifra za pristup nalogu elektronskog bankarstva, izmenjeni PIN kartice), poznati su isključivo vlasniku računa i građani ne treba da ih prosleđuju nikome, uključujući i lica koja se predstavljaju kao predstavnici njihove banke.
Naglašavaju i da ovakve podatke banka nikada neće tražiti putem društvenih mreža, mejlova ili anketa, a posebno za takve informacije neće nuditi novčanu nagradu, prenosi Telegraf.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.