DA LI JE TO PLAN DA VRATE KORISNIKE? Netfliks potvrdio kada će reklame stići na platformu
Reklame i oglasi neće stizati na Netfliks do 2023. godine, potvrđeno je iz kompanije.
Kada je Netfliksov ko-izvršni direktor Ted Sarandos krajem juna potvrdio da gigant za strimovanje zaista planira da pokrene nivo pretplate podržane oglasima i reklamama, nije ponudio datum kada bi takav nivo mogao stići. Međutim, izveštaji zasnovani na procurelim internim Netfliksovim komunikacijama ukazivali su da će to biti pre kraja 2022.
Ako je to bio plan, sada je pomeren, a kompanija sada cilja na početak 2023. da pokrene oglasni sloj. Ova vest prati najavu da se Netfliks udružio sa Microsoftom kako bi obezbedio platformu za oglašavanje na platformi, pri čemu je Microsoft opisan kao „Netfliksov partner za tehnologiju i prodaju“, iako se neki pitaju da li bi mogli da završe više.
Rukovodioci Netfliksa potvrdili su vest u izveštaju kompanije investitorima, u kojem su otkrili da je gigant za striming izgubio preko 970.000 pretplatnika u periodu do 30. juna ove godine.
U izveštaju se detaljno navodi planirano pokretanje nivoa, navodeći – Nedavno smo najavili Microsoft kao našeg partnera za tehnologiju i prodaju i ciljamo da ovaj nivo pokrenemo početkom 2023. Oni ulažu velika sredstva u proširenje svog multi-milionskog oglašavanja bavimo se vrhunskim televizijskim videom, i mi smo oduševljeni što radimo sa tako jakim globalnim partnerom.
Netfliks je dalje rekao da će ciljati „premium cene za hiljadu prikaza od oglašivača brendova“ i da će nivo „verovatno početi na nekolicini tržišta na kojima je potrošnja na oglašavanje značajna. Kao i većina naših novih inicijativa, naša namera je da ga pokrenemo , slušajte i učite, i brzo ponavljajte da biste poboljšali ponudu. Dakle, naš reklamni posao će za nekoliko godina verovatno izgledati sasvim drugačije od onoga kako izgleda prvog dana.“
CPM je akronim za cenu za hiljadu prikaza, marketinški termin koji se koristi da označi cenu koju oglašivač plaća za hiljadu prikaza oglasa na veb stranici. Na primer, ako objavljivač veb sajta naplaćuje 2 dolara za svaku cenu za hiljadu prikaza, to znači da oglašivač mora da plati 2 dolara za svakih 1000 prikaza svog oglasa. Google-ova prosečna cena za hiljadu prikaza je oko 2,80 dolara, ali ova izjava izgleda sugeriše da će Netfliks tražiti više od toga.
Izjava je optimistična u pogledu Netflik-ovih planova za nivo podržanog oglasima, rekavši – Vremenom se nadamo da ćemo stvoriti model oglašavanja bolji od linearnog TV-a koji će biti neprimetniji i relevantniji za potrošače i efikasniji za naše partnere za oglašavanje . Iako će biti potrebno neko vreme da povećamo našu bazu članova za nivo oglasa i povezane prihode od oglasa, na dugi rok, mislimo da oglašavanje može omogućiti značajno povećanje članstva (kroz niže cene) i rast profita.
Nivo niže cene podržan oglasima nije revolucionarna ideja za uslugu pretplate. Hulu, HBO Mak, Paramount Plus i Peacock to već rade, a Dizni Plus će i ove godine ponuditi opciju, ali izgleda da Netfliks već pokušava da uradi svoje.
Greg Peters, glavni finansijski direktor Netfliksa, rekao je investitorima da će nivo koji se podržava oglasima biti urađen sa „pogledom orijentisanim na inovacije“. Dodao je – To je model puzi-hodaj-trči. U početku će to biti ono sa čime ste upoznati, ali vremenom mislimo da postoji ogromna prilika da iskoristimo DNK inovacije koji imamo. Obim naše ponude i partneri koje smo dobili, isporučili smo nešto što je suštinski drugačije od linearne televizije. Brendovi su želeli da se povežu sa Netfliksovim sadržajem.
Trenutno je sve prilično nejasno, ali jasno je da Netfliks ima velike planove za ovaj novi nivo.
Stvari su se brzo razvijale za Netfliks uvođenjem nivoa podržanog oglasima, koji će koštati manje mesečno od njegovih trenutnih planova pretplate.
Početkom marta, glavni finansijski direktor kompanije Spenser Nojman je upitan o izgledima za nivo koji se podržava oglasima i išao je samo do toga da kaže da „nikad ne može reći nikad“ kada ga pitaju za tu ideju, pre nego što je brzo dodao da to „trenutno nije nešto u planovima“.
Zatim, 20. aprila, tokom razgovora o zaradi, Sarandosov partner u zločinu, drugi ko-izvršni direktor Netfliksa, Rid Hejstings, otkrio je da je servis za striming tada bio „prilično otvoren“ za mogućnost nivoa podržanog oglasima i da bi mogao „shvatiti to će biti objavljeno u narednih godinu ili dve.“
Evo nas sredinom jula i ne samo da su oglasi na putu, već se Netfliks udružio sa jednom od najvećih kompanija na planeti kako bi im pomogao da brže dođu.
Oni pričaju o dobroj igri, ali rukovodiocima kompanije je trebalo mnogo vremena da čak razmotre mogućnost postavljanja reklama na svoju platformu, činjenicu koju su priznali u svom novom izveštaju za investitore, pišući: „U Netfliks-u, fokus nam je i dalje veoma važan. Ove inicijative – plaćeno deljenje i oglašavanje – unose dodatnu složenost.“
U novembru 2021. kada su se akcije Netfliksa trgovale po 700 dolara, Sarandos i Hejstings nikada ne bi ni sanjali da će 18 meseci kasnije uvesti novi nivo u pokušaju da zaustave krvarenje pretplatnika. Takav rast nikada nije bio održiv, pandemija Covid-19 bila je noćna mora za sve nas, ali je servisima za striming napravio mnogo novca jer su ljudi bili prikovani u svojim domovima bez ičega drugog osim da gledaju televiziju. Milioni koji bi srećno proveli život gledajući linearnu televiziju odjednom su imali vremena da ulože u usluge strimovanja. Sada je pandemija u retrovizoru, ovaj pad pretplatnika je, naravno, malo ispravka.
To nije nešto što bi investitori rado čuli. Oni žele da zadrže te brojke. Stoga, rukovodioci Netfliksa rade ono što nikada nisu želeli, i puštaju reklame na svojoj platformi. Pitanje je sada, da li će to uspeti u održavanju brojeva? Ili, u idealnom slučaju, da li će reklame biti dovoljno dosadne da gura ljude nazad da ponovo postanu puni pretplatnici.