ZAVRŠENO TESTIRANJE BRZE PRUGE BEOGRAD NOVI SAD Probne vožnje se nastavljaju svakodnevno
Merna kola kompanije Nemačkih železnica – Deutsche Bahn Systemtechnik završila su testiranja pruge za velike brzine do 200 km/sat između Beograda i Novog Sada.
U proteklih mesec dana specijalna nemačka merna kola za ispitivanje brzih pruga obavila su preko 400 vožnji na različitim deonicama između Beograda i Novog Sada. Znatan deo tih vožnji realizovan je brzinom od 200 kilometara na sat, a testiranja su obavljena u različitim vremenskim uslovima, danju i tokom noći. Već nakon četiri dana testiranja ovaj specijalni voz Nemačkih železnica na srpskoj pruzi dostigao je rekordnu brzinu od preko 200 km/sat.
Tokom testiranja u potpunosti je bila očuvana bezbednost železničkog saobraćaja, nije bilo saobraćajnih incidenata i ona su uspešno i prema planu završena.
U narednom periodu stručnjaci ove nemačke kompanije uradiće izveštaj i analizu o izvršenim testiranjima na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad i dostaviti ih Infrastrukturi železnice Srbije.
Testni voz Nemačkih železnica dinamička testiranja brze pruge obavljao je fazno i po deonicama, a njima su bili obuhvaćeni ispitivanje geometrije novoizgrađenih koloseka za velike brzine, parametri kontaktne mreže, ugrađena oprema za velike brzine, kompatibilnost opreme i sistema, kao i ostali izvedeni građevinski radovi na pruzi.
Ovim je kompanija Deutsche Bahn Systemtechnik završila posao na prvoj pruzi za velike brzine u Srbiji, ali se testiranja između Beograda i Novog Sada i dalje nastavljaju svakodnevno.
Svakoga dana, više puta dnevno se na ovoj deonici odvijaju probne vožnje novih dvospratnih Stadler vozova za brzine od 200 kilometara na sat, koji će već sredinom marta biti u redovnom putničkom saobraćaju na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad, a u toku su i druga testiranja koja obavlja Infrastruktura železnice Srbije, navodi se u saopštenju iz ove kompanije.
Već naredne nedelje biće intenzivirane probne vožnje Štadlerovih vozova na brzoj pruzi, sa velikim brojem polazaka i vožnji svakoga dana. Na taj način obavljaju se probe same železničke kompozicije za saobraćaj brzinom od 200 km/sat, a mašinovođe stiču neophodno iskustvo za upravljanje ovim savremenim i modernim vozovima.
Predstoji period uhodavanja čitavog sistema pruge za velike brzine, od sveukupnih infrastrukturnih kapaciteta, preko voznih sredstava do zaposlenih koji će učestvovati u funkcionisanju saobraćaja, kako bi redovan saobraćaj sredinom marta brza pruga dočekala u potpunosti spremna.
S obzirom da se testiranja na brzoj pruzi nastavljaju, i organizacija putničkog železničkog saobraćaja koja je uvedena još 17. januara i dalje je na snazi. To znači da će i dalje svakodnevno u periodu od 6.30 do 17.30 sati biti obustavljen železnički saobraćaj na pruzi Beograd – Novi Sad.
Važno je i napomenuti da je tokom ispitivanja brze pruge neovlašćenima licima zabranjen bilo kakav pristup i kretanje peronima i kolosecima u stanicama i duž pruge. Pešacima je strogo zabranjeno prelaženje preko ove pruge na nedozvoljenim mestima i na nepropisan način.
Nepoštovanjem ovih pravila, kako sada tokom testiranja, tako i nakon uspostavljanja redovnog saobraćaja vozova na brzoj pruzi, građani direktno ugrožavaju sopstveni život i celokupnu bezbednost železničkog transporta.
Dalja testiranja između Beograda i Novog Sada nastavljaju se svakodnevno.