ZAŠTO JE BITAN NAČIN PREDSTAVLJANJA BRENDA Ulaganje u sadržaj dovešće vas do poslovnog napretka
Mnogi trgovci ne razumeju zašto je sadržaj kritičan u digitalnom marketingu. Oni postavljaju pitanje: „Zašto je marketing sadržaja važan?“
Njihovo sledeće pitanje je obično: „Zar ne mogu samo da pustim oglase da uštedim sve vreme i naporan rad koji zahteva marketing sadržaja?“
Marketinški stručnjaci sa punim tokovima sadržaja često koriste digitalne oglase kako bi potpunije pokrili svoje tržište i ostvarili prihod, dok njihov sadržaj postaje sve popularniji i jača svest o brendu.
Ne uspevate da izgradite ključne marketinške komponente kao što su kapital i prepoznatljivost brenda koje povećavaju efikasnost oglasa. Drugi oportunistički trgovci koji koriste marketing sadržaja imaće bolje performanse oglasa, što će otežati konkurenciju.
Marketing sadržaja se pokazao toliko efikasnim da 90 odsto preduzeća koristi neki njegov oblik. Evo šta je marketing sadržaja, prednosti, neke uspešne primere i razloge zašto marketing sadržaja ponekad ne daje željene rezultate.
Šta je marketing sadržaja?
Marketing sadržaja se odnosi na izgradnju odnosa kako bi se povećala prepoznatljivost brenda i kapital, što će dovesti do povećanja prodaje. Današnji potrošači su marketinški pametniji nego u prošlosti. Oni mogu da namirišu prodajnu prezentaciju i imaju mogućnost da kliknu na sadržaj koji je informativniji i zabavniji.
Vrednost marketinga sadržaja je u tome što je idealan za podizanje imidža brenda i glasa koji klijenti u vašoj niši traže. Vaš sadržaj može imati mnogo različitih oblika u zavisnosti od preferencija publike, uključujući:
Video
Potrošnja video zapisa kontinuirano raste i odnedavno premašuje postove na blogovima po popularnosti kod potrošača. 5G revolucija koja obećava impresivna iskustva, sadržaj od 360 stepeni i virtuelna stvarnost samo će zadržati značaj video zapisa.
Blog Posts
Google, informativni resurs kojem se većina ljudi obraća kada imaju pitanje o bilo čemu, fokusira se na rangiranje postova na blogu kao primarnog tipa sadržaja – što ga čini ključnim za privlačenje onih koji se obraćaju pretraživaču da odgovore na njihova pitanja.
Objave na društvenim mrežama
Različiti sadržaji rade na platformama društvenih medija, uključujući: postove, komentare, slike, infografika, videe, e-poštu. Ljudi i dalje vole da dobijaju e-poštu, a za preduzeća ostaje preferirani tip komunikacije da isporuče personalizovane informacije svojim potencijalnim klijentima i klijentima.
Vodiči
Kada ljudi žele da znaju kako da nešto urade, traže na Google-u uputstvo za upotrebu. Objavljivanje vodiča omogućava vam da budete viđeni kao stručnjak i da usmerite potrošače na svoj proizvod.
Ebooks
Možete uspostaviti autoritet dok pružate detaljne informacije pomoću e-knjige.
Vebinari
Vebinari su dobri za dosezanje široke publike obrazovnom ili poslovnom prezentacijom. Više lični i interaktivni nego video, učesnici osećaju prisustvo u realnom vremenu uz vebinar.
Studije slučaja i Bele knjige
Koristeći se prvenstveno u B2B marketingu, ovi profesionalni, informativni dokumenti dobro funkcionišu u pomeranju potencijalnih klijenata kroz vaš prodajni tok do faze konverzije.
Saopštenja za javnost
Saopštenja za štampu su pristupačna, informativna i pružaju široku pokrivenost. Oni su autoritativno sredstvo za dobijanje informacija pred vašom ciljnom publikom.
Prednosti marketinga sadržaja
Uspešan marketing sadržaja stvara smislene razgovore u kojima potrošači mogu da učestvuju kako bi otkrili više o vama. Angažman između vašeg poslovanja i potrošača je najznačajnija korist i gde je vrednost marketinga sadržaja.
Da biste razumeli više o tome zašto je sadržaj od vitalnog značaja u digitalnom marketingu, morate samo da pogledate njegove brojne dokazane prednosti. Kada znate prednosti, vrednost marketinga sadržaja postaje očigledna.
Poverenje raste
Potrošači počinju da vam veruju kada vaše preduzeće pokaže da vam je dovoljno stalo do ljudi da biste pružili besplatan, koristan i informativan sadržaj. To poverenje raste tokom vremena i sa svakim potencijalnim kontaktom sa klijentom.
Većina (82 odsto) preduzeća kaže da je zadržavanje jeftinije od sticanja. Preko polovine (65 odsto) poslovanja dolazi od postojećih kupaca. Dobro dokumentovano iskustvo uključivanja, personalizovane e-poruke i informativni postovi na blogu rade zajedno na povećanju zadržavanja klijenata.
Iako vam poznavanje mnogih prednosti marketinga sadržaja pomaže da razumete njegovu važnost, gledajući trenutnu statistiku i uspešne primere u nastavku, razjasnićete zašto je sadržaj neophodan u digitalnom marketingu.
Ko koristi marketing sadržaja?
Post-covid marketing je sve teži. Rezači kablova ne uspevaju da se vrate običnim poslovima u broju pre kovida dok nastavljaju da traže onlajn iskustva. Publika emitovanja se smanjuje, a digitalni oglasi gube potenciju.
Ove činjenice su dovele do toga da skoro svi skoče na marketing sadržaja. Razmotrite ove impresivne statistike iz Demand Metric.
Većina gledalaca televizije (86 odsto) isključuje TV oglase. Prilagođeni sadržaj dovodi do prosečnih 62 odsto ostvarenih ušteda u odnosu na tradicionalno oglašavanje.
Skoro sedam od 10 ljudi više voli da dobija informacije o preduzeću čitanjem članaka nego tradicionalnim oglasima.
Zašto je marketing sadržaja važan? — Marketing sadržaja je od suštinskog značaja jer je ono što potrošači žele i na šta najbolje reaguju.