ZAR JE DOTLE DOŠLO? Izvršni direktor Gugla se brine za svoju finansijsku budućnost
Zdravlje ekonomije trenutno je glavna briga kompanija i investitora. Hoće li ekonomska mašina usporiti do te mere da se zaustavi? Sundar Pichai, izvršni direktor Alphabeta, krovne kompanije Gugla (Google), potvrdio je da su ekonomski izgledi neizvesni.
– Što više pokušavamo da razumemo makroekonomiju, osećamo se vrlo nesigurno u vezi prognoza – rekao je Pichai na godišnjoj Code Conference 2022. u Los Anđelesu.
Makroekonomski učinak je, prema njegovim rečima, u korelaciji s potrošnjom na onlajn marketing ali i generalnom potrošnjom.
Pichai, koji je još u julu poslao zabrinjavajuće upozorenje o ekonomiji, želi da kompaniju učini 20 odsto efikasnijom nego što je trenutno, uz mere koje uključuju i otpuštanje radnika, prenosi Investitor.me.
Tokom razgovora s novinarkom i voditeljkom Karom Svišer, 50-ogodišnji izvršni direktor je priznao da je Gugl bio „sporiji” u reakciji na tržišne promene, nakon što je njegova radna snaga nedavno uvećana.
– Želimo da budemo sigurni da kao kompanija, kada imate manje resursa nego pre, dajete prioritet svim pravim stvarima na kojima radite i da su vaši zaposleni zaista produktivni, da zapravo mogu da utiču na stvari na kojima rade. Na to trenutno trošimo svoje vreme – rekao je Pichai novinarki.
Zatim je iznio primer iz prošlosti, kada je Gugl spojio YouTube Music i Google Play Music.
– Ponekad postoje oblasti za napredak gde imate troje ljudi koji donose odluke. Razumevanjem tog procesa i svođenjem na dva ili jednog zaposlenog poboljšavate efikasnost za 20 odsto – rekao je izvršni direktor Gugla, ne dajući nikakvu najavu o broju radnih mesta koji bi mogli biti ukinuti.
Alphabet je krajem jula objavio rezultate poslovanja u drugom kvartalu, koji su ispod očekivanja. Neto prihod pao je 14 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 16 milijardi dolara. Kvartalni prihod porastao je 13 odsto na 69,7 milijardi dolara, što je manje od 69,9 milijardi dolara, koliko je očekivao Refinitiv.
Sveukupno, Guglov prihod od reklama je porastao 12 odsto na 56,3 milijarde dolara, uz YouTube-ov prihod od oglašavanja na 7,34 milijarde dolara, što je 4,8 odsto više nego godinu dana ranije.
Investitori očekuju da američke Federalne rezerve nastave agresivno podizanje kamatnih stopa. Neki ekonomisti očekuju da će monetarna politika centralnih banaka, plus energetska kriza u Evropi, uzrokovati teško ekonomsko prizemljenje, ili recesiju.
Akcija Fed-a je posebno loš znak za tehnološke kompanije, čije proizvode često prvi napuštaju potrošači i domaćinstva u teškim vremenima. Kada kamatne stope rastu, kompanije imaju tendenciju da odlažu svoja ulaganja, dok se investitori najčešće odlučuju za oprez i likvidaciju rizične imovine.