STAVITI LETNJE GUME, DA ILI NE? Mnogi misle da je to trošak – vulkanizer Mića objašnjava da je zamena zimskih, u stvari, ušteda
Vlasnici automobila u većini slučajeva znaju da ne moraju da menjaju zimske gume (od 1. aprila više nisu obavezne), iako je došao red na letnju sezonu i letnje pneumatike, kao što je slučaj od 1. novembra, kada po zakonu obavezna zameni letnjih pneumatika. Ipak, korisno ih je zameniti i to iz više razloga.
Osim toga, mnogi vozači se u poslednjih par godina odlučuju na korišćenje „all season“ guma. Univerzalne gume koje mogu da se koriste i zimi i leti, takozvane „all season“ gume, postaju sve popularnije, najpre zbog njihove ekonomičnosti i pristupačne cene, a sa njima, takođe, nema troškova montaže dva puta u godini.
Međutim, šta ako vozači reše da na svojim kolima u toku letnje sezone ostave zimske gume? Da li je to ušteda ili ipak dodatni trošak?
Dugogodišnje iskustvo i rad vulkanizera Miće T. pokazalo je da svi oni koji planiraju da uštede tako što neće zameniti zimske gume letnjim, u stvari bivaju u minusu.
– Nisam pristalica toga da se leti vozi sa zimskim pneumaticima. Iako sam majstor, razumem da zamena guma građanima predstavlja dodatni trošak, ali se to ipak na kraju isplati. Pre svega, vožnja je rizičnija, jer zimske gume nemaju dobru stabilnost usled toplog asfalta i visokih temperatura, a pored toga, zimske gume se u toplim uslovima vožnje mnogo brže troše, pa su one do početka zimske sezone potpuno neupotrebljive – objašnjava vulkanizer za Bizportal.
Naš sagovornik je posebno istakao veliku manu, ali i opasnost koju nose zimske gume na suvim i toplim drumovima.
– Nisu baš svi vozači upućeni u problematiku sa korišćenjem pneumatika u „kontra sezoni“, a neretko ishodi znaju da budu vrlo opasni. U situaciji kada je vozač primoran naglo da zakoči kako bi sprečio potencijalni udarac, kočenje ne može da bude dobro kao sa odgovarajućim gumama, jer je put kočenja sa zimskim gumama duže i sporije za nekoliko metara. Nekada je tih par metara dovoljno da se izbegnu udesi i nezgode – govori on.
Vulkanizer je dodao da vozači često zanemaruju činjenicu je potrošnja goriva u letnjim uslovima sa zimskim pneumaticiama mnogo veća, a ovom prilikom je podsetio da je kupovina „all“ season guma solidno i ekonomično rešenje.
– U zavisnosti od grada do grada, po Srbiji cena montaže guma se razlikuje. Zamena letnjih pneumatika, njihova demontaža, balansiranje košta od 500 do 800 dinara po točku, a sa univerzalnim gumama nema tih problema. Kako bi vozači izbegli majstore i dvogodišnje troškove, univerzalne, „all season“ gume su dobro rešenje – kaže vulkanizer za Bizportal.
Mada, postoji i druga „škola mišljenja” što toga tiče. Celogodišnje gume, takozvane „all season” gume, su kompromis između letnih i zimskih guma, u letnim uslovima uglavnom nisu dovoljno dobre kao prosečne letnje gume, a zimi nisu dovoljno dobre kao prosečne zimske gume.
Kada je reč o „all season“ gumama, majstor Branko u razgovoru za Bizportal pred početak zime, ipak je preporučio da se leti koriste letnje gume, a zimi zimske gume.
– Najbolje performanse automobila ispunjavaju se samo ukoliko vozači koriste odgovarajuće sezonske gume. Zimi je najbolje koristiti zimske pneumatike, a leti naravno letnje. „All season“ gume jesu praktičnije, nema zamene, nema majstora. Tokom leta one su prihvatljivo rešenje, ali nisu najbolja opcija zimi. One su alternativa koja se preporučuje jedino onim vozačima koje ne voze mnogo svoj automobil, odnosno onima koji upražnjavaju isključivo gradsku vožnju. Za svaki dalji put van grada, „all season gume“ nisu dobra alternativa – objašnjava vlasnik vulkanizerske radnje za Bizportal.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.