VLASNICIMA AJFONA OVA VEST SE NEĆE DOPASTI Uskoro bi Apple mogao da prikazuje više reklama na sistemskim aplikacijama
Prema najnovijim informacijama, Apple bi mogao da prikazuje oglase u više aplikacija koje su unapred instalirane na vašem iPhone-u i drugim Apple uređajima, uključujući Mape, Knjige i Podkaste. Kako u Blumbergovom izveštaju navodi Mark Gurman, Apple je interno testirao oglase za pretragu u Mapama, koji bi mogli da prikazuju preporuke kada tražite restorane, prodavnice ili druga preduzeća u blizini.
Apple već primenjuje sličan model oglašavanja u App Store-u, pošto programeri mogu da plate da bi njihova aplikacija bila promovisana na stranici za pretragu za određeni upit, kao što su „slagalice“ ili „uređivač fotografija“. Kao što je Gurman primetio, oglasi na Mapama mogu da funkcionišu na isti način, pri čemu preduzeća plaćaju da se pojave na vrhu rezultata pretrage kada korisnici unesu određene termine za pretragu.
Gurman veruje da bi Apple mogao da uvede oglase i u svoje izvorne aplikacije Podcasts i Books. Ovo bi potencijalno moglo da omogući objavljivačima da postavljaju oglase u oblastima unutar svake aplikacije ili da plate da bi njihov sadržaj bio na višem mestu u rezultatima pretrage.
I dok App Store već ima oglase na kartici Pretraga, Gurman očekuje da će Apple proširiti oglase na karticu Today i stranice za preuzimanje aplikacija, što prati prethodne izveštaje sa 9to5Mac, Apple Insider i MacRumors. Prema 9to5Google-u, oglasi na kartici Danas će se prikazivati kao veće kartice sa rečju „Oglas“ postavljenom ispod naziva aplikacije, dok će se oglasi na pojedinačnim stranicama aplikacije pojavljivati istaknuti plavom bojom u odeljku „Možda bi vam se takođe svidelo“.
Gurman takođe pominje potencijal za oglašavanje na Apple TV Plus-u i kaže da bi kompanija mogla da se odluči za kreiranje niže cene podržane reklame, nešto što i Netflix i Disney Plus planiraju da urade do kraja ove godine. Trenutno, Apple TV Plus nudi samo 4,99 dolara mesečno za pretplatu bez oglasa (iako je počeo da prikazuje oglase tokom svojih bejzbol prenosa).
Apple je prvi put predstavio oglase u App Store-u 2016. godine, a takođe prikazuje aplikacije u svojim aplikacijama za akcije i vesti. Prošlog septembra, kompanija je počela da pita korisnike da li žele da omoguće personalizovane oglase koji se pojavljuju u ovim aplikacijama, u skladu sa sopstvenom politikom transparentnosti praćenja aplikacija (ATT) koja košta društvene platforme milijarde dolara.
ATT daje korisnicima mogućnost da onemoguće alate za praćenje koje oglašivači koriste za prikazivanje ciljanih oglasa. To je možda doprinelo ukupnom rastu Apple-ovog sektora oglašavanja, jer je ostavilo kompanije da se bore da preispitaju svoje strategije reklamiranja. Prema podacima koje je Insider dobio od istraživačke firme Omdia, Apple-ov reklamni posao je porastao za 238 odsto na 3,7 milijardi dolara u 2021. godini.
Apple-ov potez da otvori više oglasnih mesta u svojoj App Store i potencijalno na Mapama, Podcastovima i Knjigama, mogao bi da signalizira da Apple želi da još više proširi svoje oglašavanje. U maju je izveštaj Insajdera otkrio da Edi Ku, Apple-ov viši potpredsednik za usluge, navodno planira da restrukturira Apple-ovo poslovanje sa uslugama kako bi usmerio više pažnje na striming i oglašavanje. Apple-ov servisni ogranak, koji uključuje oglašavanje i različite pretplate, zabeležio je povećanje prihoda od 12 odsto u poslednjem kvartalu.