VAŽNIJA I OD GASA I OD NAFTE Kreće velika trka za najpotrebnijom rudom – ulažu se milijarde evra
Francuska rudarska kompanija Imerys najavila je u ponedeljak da planira da vadi litijum u domaćem rudniku koji bi joj trebalo da osigura poziciju vodećeg dobavljača važnog tehnološkog metala u Evropi.
Rezultati istraživanja u rudniku u departmanu Alijer pokazuju da će tokom najmanje 25 godina, počevši od 2028., moći da proizvode 34.000 tona litijumovog hidroksida, što je dovoljno za proizvodnju oko 700.000 baterija za električne automobile.
Projekat u Bovoaru uključiće kapitalnu potrošnju oko milijardu evra na izgradnju rudnika, što će odgovarati procenjenom gotovinskom trošku između sedam i devet kilograma, objavila je francuska kompanija.
Na lokaciji se od kraja 19. veka vadi kaolin za keramiku.
Evropske rudarske kompanije nastoje u što kraćem roku da pokrenu domaću proizvodnju sirovina, koje su potrebne za proizvodnju baterija, a trenutno se nabavlja uglavnom u Aziji.
Kina trenutno dominira globalnim lancem snabdevanja, a vodeći svetski dobavljači uključuju i Australiju i Argentinu.
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen rekla je u septembru da će litijum i retki metali Zemljine kore uskoro biti važniji od nafte i gasa, dodajući da će se potražnja EU-a samo za tom grupom metala upeterostručiti do 2030. godine.
Rudarske kompanije istražuju mogućnosti vađenja litijuma u više evropskih zemalja, uključujući Austriju, Nemačku i Češku.
Imerysov francuski rival Eramet istražuje projekst u regiji Alzas.
Vozila na električni pogon ključna su tačka u planovima Europske unije o smanjenju emisije štetnih gasova. EU istovremeno pokušava da smanji zavisnost od snabdevanja baterijama iz Azije kroz projekte sa evropskim proizvođačima automobila i stručnjacima za baterije.