ULAŽU MILIJARDU EVRA Folksvagen pravi razvojni centar za električna vozila u Kini
Nemački proizvođač automobila „Folksvagen“ ulaže oko milijardu dolara u Kinu za razvoj električnih automobila i puštanje vozila ciljano na viši deo tržišta.
Kompanija je ove nedelje na sajmu automobila u Šangaju objavila da ulaže oko milijardu evra (oko 1,1 milijardu dolara) u razvojni i poslovni centar električnih automobila u Hefeju — gradu u blizini Šangaja koji je postao auto-centar.
Nemačke investicije u Kini porasle su za skoro 61 odsto u prvom kvartalu u odnosu na pre godinu dana, saopštilo je u četvrtak kinesko ministarstvo trgovine. Sve u svemu, strane investicije u Kini porasle su za 4,9 odsto na godišnjem nivou u prva tri meseca ove godine na 408,45 milijardi juana (59,33 milijarde dolara).
Folksvagenovim novim poslovnim centrom će upravljati nova kompanija pod nazivom „100% TechCo“ i trebalo bi da bude pokrenuta 2024. sa više od 2.000 zaposlenih, navodi se u saopštenju proizvođača automobila.
Izvršni direktor novog entiteta biće Markus Hafkemajer, trenutno glavni tehnološki direktor „Folksvagena“ u Kini, navodi se u saopštenju.
Uključivanjem lokalnih dobavljača u ranoj fazi razvoja proizvoda i integracijom tri „Folksvagenova“ zajednička preduzeća u Kini, 100 odsto „TechCo“ može smanjiti vreme razvoja proizvoda i tehnologije za oko 30%, tvrdi proizvođač automobila.
„Folksvagen“ je ove nedelje takođe održao svetsku premijeru svoje nove ID.7 limuzine. Potpuno električno vozilo trebalo bi da bude lansirano u Kini i Evropi ove jeseni, a u Severnoj Americi sledeće godine.
Vozila za Kinu proizvodiće se lokalno, dok će se vozila za Evropu i Severnu Ameriku proizvoditi u Nemačkoj, saopštio je „Folksvagen“.
Nemačka kompanija nije objavila cenu, ali je rekla da je ID.7 njen prvi potpuno električni automobil „za višu srednju klasu“.
Kina je najveće svetsko tržište električnih automobila. U martu je prodaja luksuznih automobila porasla za 17 odsto na godišnjem nivou – brže od povećanja od 0,3 odsto za prodaju putničkih automobila, prema Kineskom udruženju putničkih automobila.
ID.7 bi trebalo da ima domet do 700 kilometara (435 milja) i uključuje tehnologije kao što su pomoć za promenu traka na autoputevima i parkiranje, navodi se u saopštenju.
Limuzina takođe ima „head-up displej proširene stvarnosti“ — tehnologiju koja omogućava da se informacije o putu i automobilu prikažu vozaču kao projekcije na putu ispred. „Folksvagen“ je prvi put predstavio ovu tehnologiju u svojim električnim modelima ID.3 i ID.4.
ID.7 je postavljen da dolazi sa panoramskim krovom čija se transparentnost može promeniti funkcijom sličnom ekranu osetljivom na dodir — i glasovnom komandom, saopštila je kompanija.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.