U POSLOVNOM SVETU PRIČANJE JE ZLATO 7 efikasnih načina kako da poboljšate komunikaciju u preduzeću
„Pričanje je srebro, ćutanje je zlato“. Šališ se, jesi li ozbiljan kad to kažeš!? Voditi znači komunicirati. Loš protok informacija povlači gubitak vremena i resursa. Takođe, loša interna komunikacija demotiviše vaše A-zaposlene . 7 saveta za efikasnu komunikaciju i saradnju zaposlenih.
Sposobnost komunikacije i saradnje, jedna je od najvažnijih društvenih veština. To ilustruje priča Henrija Vanjoikea.
Šta se može postići efikasnom komunikacijom i saradnjom u timu?
Henri Vanjoike trči maratone. Profesionalni sportista istrčao je 42 beskrajna kilometra za brzih 2sata i 31 minut, nešto manje od 30 minuta sporije od najbržeg maratonca na svetu. I to uprkos činjenici da je Henri Vanjoike slep. Vodič koji vidi trči pored njega. „Opiše mi sve što vidi“, kaže slepi sportista. Privukao je pažnju širom sveta na Paraolimpijskim igrama u Sidneju 2000. Tada je njegov vodič doživeo vrtoglavicu neposredno pred cilj. Vanjoike je povukao svog saputnika iza sebe preko ciljne linije – i pobedio. Kakvo briljantno dostignuće!
Mnogi zaposleni rade svoj posao bez ikakve pozadine o gotovom rezultatu, preprekama ili uspesima . Često dobijaju povratnu informaciju samo kada neko ima nešto da ih kritikuje. Svaki dan trčiš maraton, a da ne znaš koliko daleko još moraš da ideš, da li ćeš uskoro ići uzbrdo ili nizbrdo, da li si ispred konkurencije ili iza. Ni najbolji sportista tako neće moći da se motiviše. Razmislite!
Efikasna komunikacija i saradnja zaposlenih znači rušenje zavese. I to je stvar glavnog šefa.
Sedam saveta za komunikaciju zaposlenih
Stvorite viziju
Razvijte viziju svoje kompanije, sveobuhvatni cilj prema kojem svaki zaposleni mora da se oseća posvećeno. Komunikacija zaposlenih se zasniva na tome. Ne držite ni dane strategije iza zatvorenih vrata. Nema više tajnosti. Dajte svakom zaposlenom kopiju dnevnika rezultata.
Postavite ciljeve
Postavite merljive ciljeve. Za svako odeljenje, za svaki tim, za svakog zaposlenog. Činjenice i brojke su važne za dobru komunikaciju zaposlenih. Više o tome kako pokriti kompanije ciljevima naučećete na Persolog seminarima “Put do atraktivnog poslodavca” i “Pronađite i zadržite najbolje zaposlene”.
Saopštite rezultate
Učinite dostupnim ažurne informacije, bilo da se radi o prodaji, profitu ili pritužbama, te redovno obaveštavajte zaposlene o aktuelnim dešavanjima, u štampanoj formi ili digitalno. Na ovaj način takođe možete dati informacije o predlozima za poboljšanje i posebnim uslugama.
Optimizujte kulturu sastanaka
Komunikacija zaposlenih znači ne samo prenošenje informacija, već i slušanje. Na sastancima se može razgovarati o izazovima i razgovarati o idejama. Međutim, dobro pripremite sastanke, zabeležite rezultate sastanka i proverite implementaciju. Kako uspešno pripremiti i voditi sastanak pročitajte u mom tekstu Produktivan sastanak – korak po korak vodič za uspešno vođenje poslovnih sastanaka.
Dajte povratne informacije
Greške se ne smeju gurati ispod stola. Obezbedite pozitivnu kulturu grešaka . Ipak, ne zaboravite da pohvalite, jer dobar rad zaslužuje priznanje! Takođe uvedite razgovore sa povratnim informacijama. „Povratne informacije su doručak šampiona“.ž
Razbijte granice
Komunikacija zaposlenih često ne uspeva zbog razgraničenja od strane „upravljačkog tima“. Osigurajte ravne hijerarhije. U uspešnim kompanijama, ideje pripravnika se vrednuju i tretiraju jednako kao i predlozi menadžera. Više o tome saznajte na Persolog® seminaru „Put do atraktivnog poslodavca“.
Uključite zaposlene iz kućne kancelarije
Uverite se da su zaposleni koji rade na daljinu uključeni u tok informacija. Takođe, možete da koristite tehnologiju video konferencija i hibridne sastanke.
Autor teksta je Dragan Savić, međunarodni Perslog master trener