U PO DANA, U PO NOĆI Statistika koju bi svaki poslodavac trebao znati u 2022. – istraživanja o zadovoljstvu zaposlenih sadašnjim radnom mestu
Kako se objavljuju neka od uglednijih istraživanja i predstavljaju neki segmenti poslovnog sveta, kroz svako se provlači pitanje nezadovoljstva. Zaposleni, bez obzira na aktivnost, nivo odgovornosti ili iskustvo, poslednjih godina pokazuju sve veće nezadovoljstvo okolnostima poslovanja.
Šta kažu iztraživanja?
Čak 85 odsto zaposlenih nije dovoljno angažovano na poslu.
73 procenta razmišlja o promeni trenutnog posla.
Samo 29 odsto se oseća srećno i zadovoljno trenutnim mogućnostima za napredovanje.
Ključne teme
Ključne teme koje zaokupljaju istraživače baš kao i poslovni svet su angažovanje, poslovno okruženje, potraga za talentima, nezadovoljni zaposleni i odliv.
Poslovna klima poslednjih godina sve više zahteva veštine menadžmenta za zadržavanje zaposlenih umesto regrutovanja novih ljudi. Istraživanja pokazuju kritičan deficit veština i znanja, a sa druge strane visoka očekivanja zaposlenih. Tako svaki treći zaposleni aktivno traži novi posao, a podaci pokazuju da poslodavci godišnje troše 2,9 miliona dolara na potragu za novim ljudima.
Kako god posmatrali ukupnu poslovnu atmosferu, priča se vraća na početak – angažovanje zaposlenih. Zaposleni su neangažovani (85 procenata) jer nisu dovoljno motivisani, a nedostatak motivacije donosi loše rezultate, nezadovoljni su i menadžeri i bilansi itd. Početak je kraj, a kraj je početak. Štaviše, aktuelni „rat za talente“ ne rešava trenutni vrtlog, jer će i novajlije imati isti pristup poslu i uskoro će se pridružiti grupi od pomenutih 85 odsto, piše bonitet.com.
71 procenat menadžera tvrdi da je najkritičnija tačka uspeha kompanije (ne)angažovanje zaposlenih.
Šta pokreće angažovanje?
Šta zaposleni kažu o njihovoj neangažovanosti, koja se poslednjih godina pokazala kao rak poslovnog sveta?
69 odsto tvrdi da bi bolje radili i bili više angažovani kada bi se osećali više poštovanim i cenjenim. Šta god da podrazumevate pod angažovanjem, to na kraju znači ulaganje vremena, energije, znanja, veština i emocija u rad. To takođe znači lojalnost u posvećenosti. Galupov tim je, međutim, sveo angažovanje na emocionalnu posvećenost zaposlenih i posvećenost organizaciji u kojoj rade.
Ili, drugim rečima, ako je zaposleni angažovan i tako se oseća, on zapravo brine o kompaniji i daje dobar deo sebe da pomogne kompaniji da ostvari svoje ciljeve.
Tačnije, kada se čovek bavi poslom, najvažnije je da doprinese uspehu kompanije. Angažovani nisu vođeni povlasticama ili bonusima, već učešćem u zajedničkoj misiji.
Važna informacija
Zašto je taj željeni angažman na kraju toliko važan? Haiilo se bavio ovim pitanjem prošle godine i objavio sledeće:
Angažovanje zaposlenih povećava produktivnost. Kompanije sa visoko angažovanim zaposlenima povećale su profitabilnost za 21 procenat.
Veća angažovanost znači i manje odsustva sa posla (41 odsto).
Angažovani zaposleni imaju bolje odnose sa klijentima i kupcima.
I na kraju, zabrinjava činjenica da svaki treći zaposleni ne veruje svom poslodavcu (Haiilo).