SITUACIJA JE SVE GORA Većina brodova sada ide preko Afrike
Svetske berze za sada se ne obaziru previše na napetosti na Bliskom istoku i probleme s kojima se susreću brodovlasnici ploveći iz Azije u Evropu kroz Suecki kanal.
Zbog napada jemenskih Huta cene prevoza kontejnera su se više nego udvostručile, a osiguravajuća društva traže i do pedeset puta veće premije, piše Njujork Tajms. Ako brod prevozi teret u ukupnoj vrednosti od 100 miliona dolara, sada može imati 700.000 dolara više troškova. Naravno, to se pretoči u konačnu cenu proizvoda, ali problem je i što neki trgovački divovi jednostavno nemaju određene proizvode na zalihama zbog pomenutih problema.
Trenutno, međutim, većina brodova preferira rutu oko Afrike, koja je dve nedelje duža i predstavlja veće troškove goriva. U 30 dana do sredine ove nedelje, 517 kontejnerskih brodova izabralo je rutu oko Rta dobre nade, dok je njih 212 otišlo u Crveno more prema Sueckom kanalu. U novembru je taj razmera bila obrnuta.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.