NOVOG VLASNIKA ČEKA PAKAO OD POSLA Za rebrendiranje Mekdonaldsa u Rusiji moraće da plati 160 miliona dolara, najmanje
Novi vlasnik lanca restorana Mekdonalds u Rusiji moraće da uloži oko 160 miliona dolara za rebrendiranje, rekao je Mihail Gončarov, šef lanca brze hrane Teremok, koji je takođe ombundsman u oblasti velikih biznisa u Moskvi za rusku novinsku agenciju Tass.
Podsetimo, u četvrtak je Mekdonalds najavio da će proda kompletan lanac restorana Aleksandru Govoru. Po ugovoru, Govor će preuzeti ceo portfolio restorana i zatim će ih razvijati pod novim brendom.
– Lanac (restorana) ima oko 850 lokala. Čak i lagani ribrending mora da košta oko 160.000, po jednom restoranu. To je ukupno oko 160 miliona dolara (10 milijardi rubalja) – rekao je Gončarov.
Kako će sve uticati na profit restorana, teško je reći. Gončarov kaže da će sigurno doći do ozbiljne promene menija (vrste hrane), ili do velikog povećanja cena.
Ivan Samojenko, iz B&C agencije, rekao je za Tass da novo ime treba da ima veze sa brzom hranom, ali ne i sa Mekdonaldsom.
– Takav posao (ideja, osmišljavanje imena, boje, font nove firme) može da košta od nekoliko miliona do stotina miliona rubalja. A troškovi će uključivati i pravljenje novih logoa, popravke kupovinu osvetljenja, pravljenje plakata i reklamnog materijala, novih uniformi za zaposlene, farbanje automobila za dostavu – sve što je potrebno za stvaranje atmosfere restorana – rekao je Samojenko.
Ono što i novi restorani treba da zadrže, kao nasleđe Mekdonaldsa, jesu brza hrana po pristupačnoj ceni, brza usluga i kvalitet pripremljene hrane.