SKOČILE CENE, VIŠE NEGO DUPLO Nemiri u Sueckom kanalu napravili haos – 10.000 dolara po kontejneru
Uz nastavak preusmeravanja na Crvenom moru od strane brodarskih kompanija, uključujući Maersk, usred rizika od napada Hutija, globalni logistički menadžeri suočeni su s olujom s dve strane rastućih cena okeanskog i vazdušnog prevoza i nasukanog tereta.
Obe su pretnje globalnom opskrbnom lancu nakon tri burne godine inflatornog pritiska i odgoda uzrokovanih poremećajima uzrokovanim Covidom, za koje se nedavno činilo da su konačno pobeđeni.
Gornja granica cena prekookeanskog prevoza skočila je u četvrtak za nekoliko sati kao rezultat većeg broja brodova koji su skrenuli sa Crvenog mora. CNBC je doznao da su menadžeri logistike jutros citirali prekooKeansku vozarinu od 10.000 dolara po kontejneru od 40 stopa od Šangaja do Ujedinjenog Kraljevstva. Prošle nedelje cene su bile 1.900 dolara za kontejner od 20 stopa, do 2.400 dolara za kontejner od 40 stopa. Cene kamiona na Bliskom istoku koje se sada navode više su nego dvostruko veće.
Alan Baer, glavni izvršni direktor OL USA, kaže za CNBC dok se cene brzo prilagođavaju dok prekookeanski prevoznici rade na nadoknadi dodatnih troškova preusmeravanja svojih brodova, ove goleme skokove u stopama treba razjasniti jer brodarska zajednica uvoznika i izvoznika, zajedno s vladom regulatori nastoje bolje razumeti sveukupne pokretače ovih velikih povećanja.
ZAROBLJENO JE 80 MILIJARDI DOLARA Crveno more doneće velike nemire – kompanije ostaju bez zaliha
Od četvrtka ujutro, 158 brodova trenutno se preusmerava iz Rea Seaa noseći više od 2,1 miliona teretnih kontejnera, rekao je Kuehne + Nagel za CNBC. Vrednost ovog tereta na osnovu procene MDS Transmodal od 50.000 dolara po kontejneru iznosi 105 milijardi dolara.
IKEA je među kompanijama koje su navele da će preusmeravanje trgovine uticati na dostupnost proizvoda. Za CNBC je rečeno da, iako ne poseduje nikakve kontejnerske brodove, sarađuje sa transportnim partnerima na upravljanju pošiljkama i osigurava sigurnost ljudi koji rade u lancu vrednosti IKEA-e.
-Ono što sada možemo podeliti jeste da će situacija u Sueskom kanalu dovesti do kašnjenja i može dovesti do ograničenja dostupnosti određenih IKEA proizvoda- rekao je glasnogovornik IKEA-e. -Ovo je naš glavni prioritet. U međuvremenu procenjujemo druge opcije nabavke kako bismo osigurali dostupnost naših proizvoda i nastavljamo pomno pratiti situaciju u budućnosti.”
Plovila se kreću globalnim vodenim rutama koje se nazivaju „žice“, a kontejneri iz celog sveta mogu biti na jednom plovilu kao rezultat različitih luka koje će plovilo posetiti na svojoj žici. Kada brod kasni zbog promene rute, to znači da su svi pošiljaoci iz mnoštva zemalja koji imaju teret na tom brodu ili čekaju da brod preuzme njihove kontejnere suočeni sa kašnjenjima.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.