Katastrofa u Sueckom kanalu – za godinu dana ceo svet će videti posledice, ali na rafovima u prodavnicama
Pomorski teretni saobraćaj kroz Suecki kanal opao je za 39 odsto tokom dva meseca, a obim prevezenog tereta za 45 odsto od kada je transport preusmeren zbog napada jemenskih pobunjenika Huta na komercijalna plovila u Crvenom moru.
Konferencija Ujedinjenih nacija za trgovinu i razvoj (UNCTAD) navela je da je kroz Suecki kanal u sedmici od 12. do 19. januara prevezeno 82 odsto manje tereta u odnosu na početak decembra.
UNCTAD, koji podržava zemlje u razvoju u globalnoj trgovini, upozorio je da putovanje teretnih brodova dužim trasama dovodi do rizika od povećanja inflacije, nesigurnosti u snabdevanju hranom i povećane emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte.
Šef trgovinske logistike UNCTAD-a Jan Hofman rekao je u četvrtak da će se efekti većih troškova transporta robe videti na cenama u prodavnicama za otprilike godinu dana.
Hofman je istakao da je sada došlo do poremećaja na tri ključne globalne trgovinske rute, uključujući transport žitarica i ulja zbog ruske invazije na Ukrajinu, u Panamskom kanalu zbog niskog vodostaja usled suše i u Sueckom kanalu zbog napada Huta.
On je precizirao da je saobraćaj teretnih brodova preko Panamskog kanala opao za 36 odsto u decembru u odnosu na 2022. i za 62 odsto u odnosu na 2021. godinu, preneo je Rojters.
Suecki kanal pokriva od 12 do 15 odsto prometa u svetskoj trgovini i od 25 do 30 odsto teretnog brodskog saobraćaja.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.