KAO DA PRODAJU PLIŠANE MEDE! Iza krvoprolića u osnovnoj školi u SAD-u stoji firma koja decu reklamira sa oružjem u ruci (FOTO)
Nedavni masakr u osnovnoj školi u Uvaldeu u Teksasu, u kojem je ubijeno 19-oro dece i dva nastavnika, po ko zna koji put pokrenulo je debatu o prodaji i dostupnosti oružja u SAD-u, i koliko takva politika utiče na količinu nasilja koje se tamo događa. Ovoga puta, više nego ikada pre, firma koja je prodala oružje kojim je ubica iz Uvaldea, Salvador Rolando Ramos (18) krenuo u smrtonosni pohod, može se bez mnogo dvoumljenja smatrati saučesnikom.
Kompanija Danijel Defens je porodični biznis za prodaju oružja, sa sedištem u američkoj državi Džordžija, i odavno je poznata po veoma agresivnom reklamiranju svojih proizvoda. Čak i najsvežiju tragediju su iskoristili za marketing. Prvo su na svom sajtu objavili da su njihove „misli i molitve” sa nastradalom decom i njihovim roditeljima u Uvaldeu.
Saučešće, ali samo nakratko
Ipak, ubrzo su uklonili izraze saučešća, a na istom mestu gde se nalazila poruka ožalošćenima, pojavila se reklama za lutriju, ilustrovana zlatnim mecima. Glavna nagrada za (ne)srećnog dobitnika – oružje i municija u vrednosti od 15.000 dolara.
Da ova firma ne preza ni od čega kako bi prodala što više smrtonosnog oružja, govori i podatak da je u reklamama koristila i popularnu ratnu video igru „Call of duty”, kao i likove iz „Zvezdanih staza”. Čak Deda Mraza, kako bi privukla što mlađe kupce, tinejdžere, koji su stekli pravo da nose oružje. Takođe, oni primenjuju i sistem „uzmi sad, plati kasnije”, to jest, daju oružje na odloženo plaćanje, čime ga čine još pristupačnijim.
The maker of the gun used to kill kids in Uvalde was Daniel Defense, a “family company” whose CEO is named Marty Daniel. This is him and his wife Cindy. Their customer support number is 833-273-3682. pic.twitter.com/uR7aZSIqOB
— 🚀 Erica Rosbe ⛵️ (@crashrosbe) May 27, 2022
Osnivač kompanije i njen izvršni direktor, Marti Danijel (59), voli da se prikazuje u javnosti kao provokator koji ismeva kontrolu oružja i koristi marketinške trikove da bi povećao prodaju svoje robe. Često je u društvu svoje verne supruge Sindi.
I to mu dobro prolazi, što se zarade tiče. Prema izveštajima američkih medija, Ramos, ubica iz Uvaldea, kojeg je na mestu zločinu ubila policija, je bio upravo njegova „ciljna grupa” – kupio je pušku, direktno od Danijela, samo sedam dana pre nego što je krenuo u krvavi pohod i odmah posle svog 18-og rođendana. Navodno, mladi ubica je bio i veliki ljubitelj igre „Call of duty”.
A gazda firme, Marti Danijel, se u javnosti predstavlja kao opušten tip, koji pristupačnim i svima razumljivim jezikom, reklamira svoje oružje. Voli da glumi šeprtlju, koji je napustio fakultet dva puta, pre nego što je ga je konačno završio, pišu američki mediji. Godine 2002, je sklopio ugovor sa američkim specijalnim jedinicama, da pravi delove za automatske puške i tada kreće njegov uspon.
Već 2008. godine, sklopio je dil sa britanskom vojskom, a već sledeće godine, i sam je počeo da proizvodi svoje puške i pištolje. Posle pucnjave u školi „Sendi Huk” 2012. godine, Danijel se javno pohvalio da mu je prodaja skočila u nebesa: Jer, mnogi ljubitelji oružja počeli su da kupuju sve što se može kupiti, u strahu da će državna kontrola biti povećana.
Dete, uzmi pušku na vreme!
Dakle, što je više krvi proliveno po američkim školama, znači i više novca za Danijela. Posle Sendi Huk masakra 2012. godine (ubica, dvedesetogošnji Adam Lanza, 26 mrtvih) povećao je plate zaposlenima i uveo još jednu smenu, kolika je bila potražnja.
Na jednoj od njegovih užasnijih reklama, vidi se dete koje drže pušku i objavljena je na Tviteru neposredno pre masakra u Uvaldeu. Uz sledeći opis: „Treniraj dete u smeru u kojem treba da ide, a kada odraste, neće se odvajati od nje (misle na pušku).
This is an actual screenshot of a @DanielDefense Tweet posted just before the Uvalde massacre — and just before the coward Marty Daniel made their tweets private.
We need to remind the world of who they are, and how they groom children to be mass killers, every day. pic.twitter.com/6Td9WXCjP7
— Evil Spock 🇺🇦 (@PoliSpock) May 29, 2022
U drugoj, čovek obučen u Deda Mraza drži pušku i puši cigaru, a u objavi piše: „Posle dugog vikenda, Deda Mraz uživa u MK18 ponedeljku”, misleći na model puške. Objavljena je dva dana posle Božića.
Danijelovo oružje korišćeno je i prilikom pucnjave na muzičkom festivalu u Las Vegasu, kada je ubijeno 59 ljudi, što je jedan od najsmrtonosnijih događaja u ionako krvavoj američkoj istoriji. Naravno, Danijel se uporno poziva na Drugi amandman američkog Ustava, koji garantuje slobodu nošenja oružja.
Tak sada, Marti Danijel se, bar na prvi pogled, malo uplašio. Povukao je sa društvenih mreža svoje užasne reklame sa decom (džabe još se vide svuda), i onu gorepomenutu lutriju koja daje oružje za 15.000 dolara. Verovatno, dok se javnost malo ne primiri, pa će opet sve jovo-nanovo. To jest, do sledećeg krvoprolića. I tako do u beskonačnost, bar što se SAD-a tiče. Očigledno je da nemaju rešenje za začarani krug krvi u kojem su decenija vrte agresivna reklama, psihopata i ubijena deca.