DA LI BISTE PRIHVATILI? U ovoj zemlji, vratiš automobil, a dobiješ električni bicikl i 4.000 evra
Već nekoliko godina, Francuska, ali i Litvanija i Finska, finansijski podstiču kupovinu električnih bicikala, ali samo ako stanovnici odluče da se pri tom odreknu svog ekološki ne toliko prihvatljivog automobila. Prošle godine je u Francuskoj tako predloženo da se za odvoženje starih automobila na otpad dobija 2.500 evra podsticaja za kupovinu novog električnog bicikla, da bi sada taj iznos bio povećan.
France is now offering a €4,000 e-bike subsidy to people who trade in their car #ebikeshttps://t.co/xlOOeAFws7 pic.twitter.com/mMZ7fXizCj
— ebiketips (@ebiketips) August 19, 2022
Francuzi slabijeg imovinskog stanja, koji žive u urbanim sredinama, mogu za povrat starog automobila da dobiju i do 4.000 evra, koje mogu zatim da iskoriste za kupovinu e-bicikla. Nekoliko je nivoa podsticaja, u zavisnosti od imovinskog cenzusa i prebivališta, ali najmanji podsticaj, u iznosu od 300 evra, mogu dobiti svi zainteresovani građani – odrekli se pri tom vožnje automobilom ili ne.
Povećanje iznosa poticaja trebalo bi da donese brži prelazak stanovništva na zdravije i „zelenije“ oblike prevoza, pogotovo u gradovima. Francuskim vlastima u tome su uzor Holandija, Danska ili Nemačka, a cilj im je da se do 2024. godine 9 odsto stanovništva aktivno vozi biciklima. Raniji cilj iznosio je 3 odsto, dok je u Holandiji on, poređenja radi, već sada 27 odsto.
U nekim francuskim gradovima, poput Pariza, moguće je dobiti i dodatne gradske subvencije za nabavku ekoloških prevoznih sredstava, a radi se i na poboljšanju biciklističke infrastrukture.
Vlada je najavila da će uložiti 250 miliona evra kako bi Pariz postao potpuno prilagođen biciklima, dok je aktuelna gradonačelnica obećala da u narednih pet godina izgradi novih 130 kilometara biciklističkih staza.