CENE TRANSPORTA NA REKORDNOM NIVOU Kontejnerski transport u goroj poziciji nego u doba pandemije
Prošle godine došlo je do ubrzanja inflacije u Evropi, a jedan od najvećih uzroka tome bili su problemi u lancima snabdevanja.
Usled situacije izazvane korona-krizom, globalni trgovinski putevi su se izmenili, a cene transporta dostigle rekordan nivo.
Pikovi su bili toliko visoki, da je cena kontejnerskog transporta skočila i više od tri puta u poređenju sa pretpandemijskom ponudom.
Deo tog novog troška platili su krajnji potrošači, a građani su se posle dužeg vremena susreli sa inflacijom.
Međutim, ova godina donosi drastičan pad vozarina u pomorskom transportu, posebno u trećem kvartalu ove godine.
Cene su se na određenim prekookeanskim rutama približile onima pre kovida, kaže Nebojša Đekić, direktor prodaje u kompaniji Cargo-partner.
-Tamo gde su brodari tokom pandemije značajno, a po mom mišljenju i u mnogo slučajeva neopravdano podizali svoje cene, sada su prinuđeni da se u većoj meri odreknu svog profita. Sve ovo nam govori da bez obzira na okolnosti, tj. aktuelna ekonomska i politička dešavanja u svetu, ipak su ponuda i tražnja te koje na kraju definišu cenu usluga u ovoj industriji-ukazuje Đekić.
-Mnogi bi zaključili da će usled inflacije i rasta cene goriva poskupeti i pomorski transport, ali usled nedostatka tereta, prevoznici svoje cene dodatno spuštaju, što implicira da će im zbog niže cene, a većih troškova, biti na raspolaganju sve manja dobit,-dodao je on.
Krajem ove i početkom sledeće godine očekuje se povećana tražnja za robom iz Kine.
-Krajem januara očekuje nas kineska Nova godina, pa klijentima skrećemo pažnju da blagovremeno planiraju svoje pošiljke. Ipak, protekli period naučio nas je još nešto – da uvek možemo očekivati neočekivano. Brodari svoje cene ne garantuju na duži vremenski period, zbog čega se i svi ograđuju od preciznih prognoza. Računica je zapravo jednostavna, ukoliko bude tereta i velike tražnje cene će rasti, ali i obrnuto-zaključuje Đekić.