AMERIČKI SUPERMARKETI U PANICI Nemci im preuzimaju posao
Nemački trgovac mešovitom robom Aldi posluje u Evropi više od 100 godina. Inače, Aldi je u Nemačkoj glavni konkurent Lidlu s kojim ima veoma sličnu poslovnu strategiju.
A u Sjedinjenim Državama Aldi posluje od 1976. godine. Ali tek sada, nakon decenija tihog, postepenog rasta u SAD, ovaj lanac je krenuo u apsolutni napad.
Drži prvo mesto kao najbrže rastući lanac trgovina mešovitom robom u SAD prema broju trgovina i trebalo bi da dostigne 2.500 lokacija do kraja sledeće godine. Pre samo deset godina, Aldi je imao nešto manje od 1.300 trgovina u SAD.
Poređenja radi, lider na tržištu Volmart (Walmart) ima više od 4.500 trgovina u SAD, dok Kroger ima više od 2.700.
Aldi je postao najzanimljiviji među potrošačima u SAD zahvaljujući niskim cenama, proizvodima robnih marki u trgovinama i pojednostavljenim, malim maloprodajnim mestima u 38 američkih država.
Ipak, Aldi ima manji izbor od uobičajenog. Dok glavni prodajni lanci u SAD mogu imati više od 30.000 proizvoda na zalihama po trgovini, Aldijev izbor je smanjen na oko 1.600.
U intervjuu za Volstrit džurnal, predsednik Aldija Dejv Rinaldo podelio je sažeti opis smanjenog pristupa svoje firme poslovanju trgovine mešovitom robom.
– Radi se o jednostavnosti. Radi se o efikasnosti. Radi se o doslednom iskustvu, sve vreme – rekao je Rinaldo.
Ta jednostavnost uključuje pristup „u stilu skladišta“ radi održavanja snabdevanja Aldijevih prodajnih mesta. Većina robe se nudi na policama odmah posle vađenja iz kutija u kojima je stigla.
Skroman obim robe i Aldijeva sklonost manjim prodajnim prostorima pomažu da se minimizuju režijski troškove, štedeći firmi novac, što se prenosi na kupce u diskontnim cenama.
Rinaldo je rekao da je firma postigla veliki uspeh u privlačenju novih kupaca kada je američka ekonomija upala u krizu, navodeći priliv novih kupaca željnih popusta nakon finansijske krize 2008. koji su ostali uz Aldi čak i nakon što se ekonomija oporavila.
Aldi sprovodi svoju strategiju rasta kroz izgradnju novih trgovina i akvizicije, prenosi Biznisinfo.ba.
Još u maju firma je objavila planove za kupovinu 397 supermarketa na jugoistoku koji posluju pod brendovima Vin-Diksi i Harvis. Nakon objave dogovora, Aldi je podelio svoje planove za pretvaranje nekih od novostečenih prodajnih mesta u Aldijeve trgovine, dok će druga nastaviti raditi kaoVin-Diksi ili Harvis supermarketi.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- ALDI
- supermarket
- Volmart