SVE ZARAD VEĆE PRIVATNOSTI Najnovija testiranja Gugl platforme koja će obradovati korisnike
Kompanija Gugl (Google) je najavila da je njen predlog za zaštitu privatnosti korak bliže da postane stvarnost, jer kompanija priprema sledeću fazu probnih perioda koja će se fokusirati na tačnost i merenje oglasa.
Za one koji nisu u toku, najpoznatiji veb pretraživač je prvo predstavio svoj plan za Federated Learning of Cohorts / FLoC (uređaj koji se bavi praćenjem pretraživanja na Internetu) da zameni kolačiće pretraživača trećih strana pre nego što je objavio Gugl teme kao deo svoje inicijative za privatno okruženje kao zamenu nakon reakcije u pokretu.
Kao što ime sugeriše, Gugl Teme (Topics) dele internet na različite teme i dele korisnike u grupe u zavisnosti od njihovih interesovanja. U međuvremenu, FLEDGE (Aplikacije na Google Play-u) je posvećen olakšavanju ponovnog oglašavanja ili prikazivanju oglasa na internet lokacijama na osnovu prethodne istorije pregledanja korisnika.
Međutim, sada Gugl nastavlja sa testiranjem svog okruženja privatnosti i programeri će moći da počnu testiranje API-ja za teme, FLEDGE i atribuciju u Chrome Canariju.
Testiranje Sandbox privatnosti
Gugl ima u planu da započne testiranje teme i Fledge sa ograničenim brojem Chrome Beta korisnika pre nego što testiranje API-ja učini dostupnim u stabilnoj verziji Chrome-a kada stvari budu glatko funkcionisale u Beta verziji prema novom postu na blogu.
Kompanija, takođe, planira da počne sa testiranjem svojih ažuriranih podešavanja i kontrola Privacy Sndboxa-a koje će omogućiti korisnicima da vide i upravljaju svojim interesovanjima koji su sa njima povezani ili da u potpunosti isključe probne verzije.
Direktor proizvoda Privacy Sandbox-a Vinai Goel je takođe dao neke slike podešavanja koje pretraživač planira da testira, u objavi na svom blogu. U meniju Privacy Sandbox Beta, korisnici će moći da uključe ili isključe probne verzije, kao i da prilagode svoje izbore na personalizaciji oglasa zasnovanih na pretraživaču, merenju oglasa i smanjenju neželjene pošte i onlajn prevara. Korisnici će ovde moći da uklone interesovanja iz tema, kao i da uređuju listu sajtova.
Dok će korisnici Chrome-a u Sjedinjenim Američkim Državama biti uključeni direktno u najnovije probe Privacy Sandbox-a, oni iz zemalja Evropske unije će morati da se priključe sami, uključivanjem “prekidača“ u podešavanjima. To je zbog GDPR-a i drugih propisa koji se tiču o zaštiti podataka koji se primenjuju na Starom kontinentu.
Verovatno ćemo čuti više od Gugla kada se završe početne probe i kada ih kompanija proširi na stabilnu verziju Chrome-a.