STARIJE KOLEGE NEMAJU VREMENA ZA MLAĐE Juniori žele mentore, a seniora nema dovoljno za podučavanje
Kompanije u IT industriji sve više traže mediore i seniore u nadi da njihovim zaposlenima neće biti potrebno puno vremena da nauče da rade na novom proizvodu. Naime, zbog trenutnog manjka seniora na tržištu, oni koji najviše znaju nemaju vremena da svoje znanje i podele.
Seniori već nedostaju, nema ni juniora, a premalo je mogućnosti za njih da im se posvete kako treba u kompanijama
-Svakako mislim da seniora već nedostaje, a da bi neko dogurao do seniorske pozicije, odnekud mora i da krene. Nema previše juniora, već premalo mogućnosti za juniore u okviru kompanija jer mislim ili da ne žele ili da nemaju vremena da se posvete tome kako treba – rekla je Darija Živković, HR menadžer u startapu OSM.
Na sajtovima poput HelloWorld i Joberty primećuje se da kao negativnu stranu rada za poslodavce juniori često navode nedostatak vremena koje im seniori posvećuju.
Međutim, postoji mogućnost da seniori nisu toliko spremni da pomognu jer ni oni sami nisu imali veliku pomoć kada su počinjali – i kada je, zbog prirode razvoja industrije – bilo još manje seniora.
Od zaposlenih se očekuje da sami preuzmu inicijativu za učenjem novih veština
Uz plejadu pogodnosti poput besplatnog sladoleda i teretane, IT kompanije ulažu i u razvoj svojih zaposlenih te većina na tržištu omogućuje besplatan pristup svojim zaposlenima platformama poput Udemyja. Stoga, postoji i neizrečeno očekivanje da će zaposleni sami preuzeti inicijativu da nauče nove veštine.
Prošlo je vreme gde će se junioru sve pokazati i sve proći sa njim ili njom pet puta. Tehnologije se toliko brzo razvijaju da za to jednostavno nema vremena, ali srećom, postoje razni načini da se znanje podeli poput snimljenih video-instrukcija. Naravno, za sve to je potrebna dobra volja seniora.
Kolege developeri treba da budu otvoreniji ka tome da nekoga podučavaju – napomenila je Živković, koja često na intervjuima za posao čuje šta je to što mladi u IT industriji žele.
Prema istraživanjima, ove godine većina IT kompanija šire broj pozicija van sfera informatičkog sektora
Mentalitetu širenja znanja treba da doprinese i dodatna specijalizacija u kompanijama, kao i blago širenje van sfera IT-a. Naime, prema istraživanju kompanije CompTIA, ove godine većina IT kompanija na svetskom nivou širi broj pozicija van tipičnog IT-a. Tako se zapošljavaju profesionalci iz prodaje, marketinga, ljudskih resursa i razvoja poslovanja, a taj tip profesionalaca je spremniji da razume potrebe juniora i da na njih odgovori jer imaju širu sliku o poslovanju.