VOJSKA SRBIJE DOBIJA MOĆNO NAORUŽANJE Eirbasov C295 taktički transporter spreman za borbu i spasilačke misije
„Ovo je značajno jer ćemo imati sve više aerodroma, moći ćemo da povezujemo Kraljevo i Niš, i Beograd, i Bačku i Banat, i Pčinjski okrug, a to je veoma važno i u savremenim manevrima i u trenucima kada vam je potrebno pomeranje vaših snaga i pomeranje jedinica“, naglasio je predsednik Vučić važnost posete Madridu.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić boraviće danas u jednodnevnoj radnoj poseti Kraljevini Španiji.
Ova vest obišla je srpsku javnost, kao i region, a mi vam donosimo detaljno sve karakteristike navedenog modela.
ŠTA JE AIRBUS C295?
Airbus C295 predstavlja dvomotorni turboelisni visokokrilni taktički transportni avion sa dva člana posade koji po nekoj savremenoj klasifikaciji a pre svega po nosivosti spada u lake transportne avione (nosivosti do 10 tona tereta).
Osim što je svestran u smislu broja različitih misija koje može da obavi, C925 sprovodi višenamenske operacije u svim vremenskim uslovima. Ovaj avion je sposoban da transportuje više korisnog tereta na veće udaljenosti u ektremnim uslovima, što rezultira uštedom u potrošnji goriva od oko 4% i povećanom sigurnosnom marginom u planinskim regionima.
Ranije proizveden od strane Construcciones Aeronauticas SA (CASA, španski proizvođač aviona koji je sada deo Erbas Defense and Space), proizvodnja C295 se odvija u Erbasovom pogonu u Španiji. Avion je dobio narudžbine od vojnih i civilnih operatera širom sveta, od Kanade i Egipta do Španije i Indonezije, a sada i od Srbije.
DVE OSNOVNE VERZIJE NAORUŽANOG C295
U ponudi su dva aviona. Prvi ima lakše oružje, dok je drugi jače naoružan. Oba uključuju elektrooptičke senzore u kupoli ispod nosa i nadzorni radar ispod trupa, što se može videti na avionu koji se testira. Ostala oprema uključuje komunikacionu i samozaštitnu opremu.
Naoružani C295 — takođe ponuđen za obaveštajne, nadzorne i izviđačke misije. Zvaničnici Airbas su posebno primetili da iako su laki jurišni avioni na propelerima postajali sve popularniji u regionu, kupci smatraju da im nedostaje izdržljivost, kao ni ISR senzori.
Varijanta se zasniva na sopstvenom potpuno integrisanom taktičkom sistemu (FITS), sistemu misije koji integriše različite senzore i oružje i koji je već instaliran u desetine aviona.
Laka verzija ima par ručno usmerenih mitraljeza kalibra 50mm koji pucaju iz vrata trupa. Pošto se i FITS i mitraljezi mogu ukloniti prilično brzo, avion se takođe može koristiti za osnovne transportne misije. Mitraljez je već testiran i proglašen spremnim za isporuku.
Teška verzija koristi fiksnu FITS instalaciju i ima četiri učvršćene tačke ispod krila.
C295 lako se pretvara u pravi mini-top, automatski top od 27 mm Mauser BK27 — koji se koristi u Eurofighter Tiphoon-u, između ostalog — može da se doda na na levu strani trupa, u kombinaciji sa drugom elektro-optičkom kupolom postavljenom na bočnim stranama trupa za postizanje cilja i nišanjenje. Za ovo oružje se kaže da ima efektivni domet od 4 kilometara.
SPREMAN ZA MEDICINSKE I SPASILAČKE MISIJE
Osim klasičnog izbacivanja tereta preko zadnje rampe sa većih visina moguće je tovar izbaciti i tzv. metodom LAPES gde se teret izbacuje u niskom letu pomoću padobrana. Postoje dve medicinske konfiguracije, jedna sa 27 pacijenata i 4 člana medicinskog osoblja i druga sa intenzivnom negom za 12 pacijenata. Za te potrebe u avion se ugrađuju mobilni moduli za intenzivnu negu (intensive care units) sa opremom za održavanje života.
U spasilačkim misijama u avion se smešta do 106 prsluka za spasavanje a moguće je postaviti i dva čamca koji se u slučaju prinudnog sletanja na vodu automatski naduvavaju i mogu da prime po 46 osoba svaki. Sve nabrojane konfiguracije su lako i brzo izmenljive a u letelicu se može ugraditi i WC. Maksimalna nosivost je 9250 kg a uz svaki avion se može dobiti do pet paleta tipa 463L.